پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانش‌آموزان مدافع ارزش‌های انقلاب باشند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران امروز در آیین بازگشایی مدارس استان مازندران و آغاز سال تحصیلی 1401_1402 که به میزبانی مدرسه شاهد شهرستان قائمشهر برگزار شد، با بیان اینکه تقارن ایام ربیع الاول با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدرسه را به فال نیک می‌گیریم، خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: امیدواریم به برکت این ایام، با آسودگی خیال، سال تحصیلی جدید را آغاز کنید. 

وی با بیان آنکه اگر شهدای عزیز ما به جنگ دشمن نمی‌رفتند، آرامش و امنیت امروز را نداشتیم، ادامه داد: ما مدیون فرزندان شهدا هستیم و همه مردم می‌دانند که این عزیزان سال‌های سختی را بدون پدر سپری کرده و برخی از این عزیزان مانند زینب خانم بلباسی( فرزند شهید محمد بلباسی) هیچوقت پدر خود را ندیدند.

استاندار مازندران با بیان اینکه اگر از خودگذشتگی امثال شهید محمد بلباسی نبود، دشمن داعشی به کشور نفوذ می‌کرد، اظهار کرد: نگاه داعش این بود که دختران حق تحصیل ندارند و پدر زینب خانم و امثال آنان به سوریه رفته و با داعش مبارزه کردند و به شهادت رسیدند تا شما دختران این سرزمین به راحتی تحصیل کنید.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه استان مازندران در طول 8سال جنگ تحمیلی، 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب کرده است، افزود: توقع شهدا از شما دانش‌آموزان این است که با درس خواندن راه آنان را ادامه دهید، چرا که آینده کشور از آن شماست.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها 30 درصد بانوان مازندران سواد داشتند، اظهار کرد: در حال حاضر و به برکت انقلاب و خون شهدا 99 درصد بانوان مازندرانی باسواد هستند.

استاندار مازندران تصریح کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید از خدا می‌خواهم شما عزیزان به بهترین شکل تحصیل کنید تا آینده‌ساز شهر، استان و کشور باشید و در حوزه‌های مختلف علمی، ورزشی و فرهنگی بدرخشید.

حسینی‌پور در پایان با بیان اینکه معلمان باید دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کنند که در تحصیل جز برترین‌ها باشند، اظهار کرد: دانش آموزان مدافع ارزش‌های انقلاب باشند و سبک زندگی شهدا را ترویج دهند.

پایان پیام/


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.