پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خیرین مدرسه‌ساز قائم‌شهری بیش از ۵ میلیارد تومان کمک کردند

0

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ اصغریان بعد از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت مقام شامخ معلم، اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر حدود ۵۲ هزار نفر دانش‌آموز دارد که در ۳۴۰ مدرسه با وجود ۴ هزار نفر همکار فرهنگی معلم و ۳ هزار و چهارصد نفر شاغل، در حال تحصیل هستند.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه رسیدن به نیازها و حل مسائل این سازمان دانست و افزود: این نقشه راه وقتی موفق خواهد شد که برای آن عزم جدی و برنامه اجرایی مشخصی وجود داشته باشد و انسان‌هایی دانا، هوشیار، شجاع، اهل عمل و اقدام تربیت شوند که حلقه اتصال بین اجتماع و توسعه و بالندگی اجتماع باشند.

مدیر آموزش و پرورش قائم‌شهر، با تأکید بر بحث مهارت و مهارت‌آموزی که در سند تحول بنیادین به آن توجه خاص شده‌است، عنوان کرد: در سال تحصیلی آینده ۶۰ درصد از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های نظری و ۴۰ درصد از آنان به سمت رشته‌های فنی و هنرستان‌ها سوق داده خواهند شد.

اصغریان از رشد بیش از دو برابری حضور دانش‌آموزان قائم‌شهری در المپیادها، خبر داد و افزود: ۵۶ نفر از این دانش‌آموزان در مرحله استانی پذیرفته‌شده‌اند که امیدواریم به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

وی در خصوص کسب رتبه‌های مختلف توسط معلمان، عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری ۵۲ معلم منتخب شهرستانی و ۳ معلم برگزیده استانی شدند و همچنین ۵ معلم ما آموزگار مؤلف برتر استان معرفی شدند.

اصغریان ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز قائم‌شهر و اشاره به وجود ۵۷ مدرسه تخریبی، تصریح کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ۵ مدرسه متوسطه و ۳ مدرسه ابتدایی و ۲ نمازخانه با ظرفیت ۵۰ درصدی کمک خیرین و همیاری ۵۰ درصدی سازمان نوسازی در شهرستان قائم‌شهر ساخته شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت این خیرین بیش از ۵ میلیارد تومان و کمک دولت بیش از ۴ میلیارد تومان بوده‌است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.