پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خونریزی کشتارگاه آمل تمام شد!

0

رئیس اداره محیط زیست آمل گفت: رعایت نشدن ملاحظات زیست محیطی کشتارگاه سنتی آمل بیشتر در حوزه پساب‌ها بوده که خروجی سیستم فاضلاب آن به مرحله استاندارد نمی رسید و در نهایت پلمب شد.

بهمن صادق نژاد در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که شهرستان آمل فاقد کشتارگاه صنعتی است، اظهار کرد: تنها کشتارگاه سنتی شهرستان زیر نظر شهرداری و مدیریت شهری در حال کار بوده و قدمت این کشتارگاه به ۵۰ سال گذشته به می گردد که در محدوده شهری واقع شده است.

وی تصریح کرد: با وجود هزینه هایی که شهرداری آمل در خصوص تصفیه سیستم فاضلاب برای این کشتارگاه انجام داده اما هنوز به استانداردهای زیست محیطی نرسیده  است و از طرفی آلودگی های پساب آن منجر به پلمپ این کشتارگاه شد.

رئیس اداره محیط ریست آمل با بیان این که طی یک ماه گذشته نامه‌ای به رئیس شورای تامین آمل در خصوص تامین پروتئین و گوشت قرمز مردم زده شد، خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل دو جلسه، شهرداری آمل اقدام مثبتی را انجام نداده و منجر به این شد تا دادستان شهرستان براساس قانون دستور پلمب این کشتارگاه را بدهد.

صادق نژاد گفت: این تعطیلی مشکلات زیادی را در حوزه شهری در بر خواهد داشت؛ پس از پلمب، شورای تامین مجددا تشکیل شده و در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد؛ مصوبه شورای تامین برای ما لازم الاجرا است.

وی با اشاره به این که ادامه روند کار کشتارگاه را  اداره محیط زیست، و بهداشت قبول نداشته است، بیان کرد: پیگیر احداث کشتارگاه صنعتی در وسعت بزرگ تر توسط شهرداری هستیم؛ تاکنون زمین خریداری شده و در مرحله گرفتن مجوزها است.

رئیس اداره محیط زیست آمل با تاکید بر این که دائما در حال پایش کشتارگاه بودیم اما فقط به حد استاندارد نزدیک می‌شد و آن حد مطلوب را در مورد دفع پساب‌ها نداشت، افزود: رعایت نشدن ملاحظات زیست محیطی کشتارگاه سنتی آمل بیشتر در حوزه پساب‌ها بوده که خروجی سیستم فاضلاب آن به مرحله استاندارد نمی رسید و به رودخانه هراز وصل است؛ در فصل کشاورزی، کشاورزان نیز از این آب در امر کشت بهره می‌برند؛ چاره ای جز پلمب این کشتارگاه نداشتیم.

صادق نژاد در ادامه گفت: با توجه به گزارشی که از سطح شهر داشتیم؛ اطلاع داده شد که در یکی از کبابی‌های سیار در سطح شهر فردی اقدام به فروش گوشت خوک می‌کند؛ با شناسایی و دستگیری فرد اول در نهایت قصابی را که اقدام به فروش گوشت می کرد دستگیر کردیم. قصاب گوشت را از برخی از شکارچیان غیرمجاز خریداری می کرد؛ کسانی که در فصل کشت اقدام به شکارغیر مجاز می‌کنند، خوک ها را شکار و به این افراد می فروشند.

رئیس اداراه محیط زیست آمل تصریح کرد: مامورین محیط زیست با دستگیری این افراد آن ها را تحویل مراجع قانونی داده و پرونده تشکیل شد اما هنوز تحقیقات در زمینه دستگیری افراد باند ادامه دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.