پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خط لوله گاز دامغان به نکا تا ١٨ ماه آینده به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام كرد: خط لوله گاز دامغان به نکا به منظور تقویت شبکه گاز شمال کشور تا ١٨ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در گفتگو با شانا با اعلام این خبر اظهار کرد: این خط ٤٢ اینچ حدود ١٧٥ کیلومتر است و از خط لوله ٤٨ اینچ شمال و شمال غرب در محدوده دامغان انشعاب گرفته و به سمت کیاسر و نکا امتداد دارد.

 

علیرضا غریبی افزود: در حال حاضر ورقهای تولید لوله برای این پروژه تامین شده و تا ٢ ماه آینده با تحویل لوله، عملیات اجرایی آن شروع می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده تا ١٨ ماه آینده از این خط بهره برداری می شود و در سال آینده نیز تزریق گاز به این خط انجام خواهد شد.

 

به گفته وی در حال حاضر عملیات ساختمانی این پروژه شروع شده و ٧٠ کیلومتر جاده سرویس و دسترسی و٤٠ کیلومتر نیز کانال احداث شده است.

 

وی یادآور شد: هماهنگیهای لازم برای تسطیح اراضی، منابع طبیعی و محیط زیست از سوی کارشناسان این شرکت در دست اقدام است و به دلیل زمان بر بودن هر کدام از مسائل، پیگیریها با برنامه ریزی مشخص در حال انجام است.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: تاکنون برای بحث پایداری شبکه گاز کشور اقدامات مختلفی انجام شده که این خط نیز یکی از این اقدامات است که با بهره برداری از آن، سامانه گاز در این مناطق قوی می شود و پایداری خطوط نیز افزایش می یابد.

 

وی با توجه به سفر معاون وزیر نفت به خوزستان و تاکید بر نوسازی خط یکم سراسری نیز گفت: ٥٠ کیلومتر از این خط در گذشته به صورت کامل تعویض شده و ٤٠ کیلومتر نیز در دست اجراست.

 

غریبی ادامه داد: سفارش لوله برای ٥٠ کیلومتر دیگر این خط نیز انجام شده و با تحویل لوله، عملیات تعویض این ٥٠ کیلومتر نیز انجام می شود.

 

به گزارش چهاردانگه نيوز، به نقل از شانا، پیش از این، معاون وزیر نفت در امور گاز نیز از خط دامغان به نکا به عنوان یکی از خطهای استراتژیک شرکت ملی گاز ایران یاد کرده بود که با بهره برداری از آن مانور توزیع گاز در کشور افزایش می یابد.

به گفته حمیدرضا عراقی، با بهره برداری از این خط ، تغییری در تولید به وجود نمی آید و در صورت تکمیل این طرح، بالانس توزیع در این منطقه برقرار خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.