پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خطر افزایش سموم شیمیایی در آبهای زیرزمینی مازندران

0

دبیر نخستین همایش راهبردهای مدیریت منابع آب و چالش‌های زیست محیطی گفت: با مصرف بیش از حد کود و سموم شیمیایی و آلاینده‌هایی مثل نیترات، آب‌های زیرزمینی در معرض خطر و بالاتر از خطر رسیده است.

عبدالله درزی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که  از یک سال پیش تلاشهایی انجام شد تا همایشی با محوریت ارتقا فرهنگ زیست محیطی در استان داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به معضلاتی که در بخش کشاورزی از جمله مدیریت کشاورزی، مدیریت منابع آب کشاورزی و مسائل مختلف کیفی و آلودگی آب های زیرزمینی تصمیم گرفتیم که اطلاع‌رسانی در این زمینه داشته باشیم تا در بحث فرهنگ‌سازی وارد شویم.

وی افزود: مردم با ارتقا فرهنگی وضعیت زندگی خود را در بحث محیط زیستی بهتر می کنند. این همایش با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال خوبی داشته اما از سوی جهاد کشاورزی استان مازندران با استقبال همراه نبوده است.

دبیر نخستین همایش راهبردهای مدیریت منابع آب و چالش های زیست محیطی با گلایه از بخش جهاد کشاورزی گفت:  متأسفانه جهاد کشاورزی خود را در این بخش  متولی ندانسته و  حضور پیدا نکرده است.

درزی خاطرنشان کرد: حضور آب منطقه‌ای، محیط زیست و هواشناسی به همراه استاندار مازندران در این همایش بسیار تأثیرگذار بوده است و ما قصد داشتیم تا تعدادی از سیاسیون و افراد علمی جامعه را جمع کنیم تا یک زنجیره همکاری تشکیل شود.

وی با تاکید بر این که هر گروهی به تنهایی نمی تواند در فرهنگ سازی موثر باشد، خاطرنشان کرد:  برای فرهنگ‌سازی در این همایش موضوعات مختلفی نظیر آلودگیهای آبی و زیست محیطی را در نظر گرفتیم.  ۲۱۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که ۱۵ مقاله  به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.