پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خطبه مجازی جمعه ساری| تحریم بنیاد برکت نشانه عجز آمریکا است/ آمریکا در مقابل ما قرار دارد

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و خطیب جمعه ساری در پیام جمعه این هفته در قالب خطبه مجازی، اظهار کرد: تقوا و پرهیزگاری یکی از بهترین وسیله‌ها برای تقرب، کسب رحمت خداوند و رسیدن به نجات است و دوری از ناپاکی در همه زمینه‌ها را در پی دارد.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنان (ع) گفت: در این حدیث ویژگی‌های پیامبر اکرم شامل؛ برگزیده خدا بودن  برای دریافت وحی و اسرار الهی، پیام‌رسانی برای مردم، امین بودن برای جامعه هدف پیامبر بشریت بیان شده است.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: نسبت به حوادث آینده و روز قیامت همواره اسرار الهی وجود دارد که پیامبر و وجود نازنین ائمه از سر الهی آگاه بودند، حضرت فاطمه (س) نیز هم‌صحبت بر جبرئیل بوده و اسرار آینده را می‌دانست، یکی از این اسرار مسئله غیبت امام زمان (عج) و ماجراهای مربوط به مهدویت است.

*لزوم حفظ اسرار مردم و کشور

این مسؤول ادامه داد: برخی افراد اسرار مملکت را برخی به بیرون می‌برند و زمینه فشارهای خارجی‌ها را فراهم می‌کنند، اسرار امنیت و سلامت ملت را نباید فاش کنیم، آگاه باشیم که شبکه‌های اجتماعی در حال استفاده کشور سرورهای مرکزی‌اش در دست خارجی‌ها است و اطلاعات ما را رصد می‌کنند.

وی گفت: با وجود تاکیدات فراوان مقام رهبری برای ایجاد یک شبکه اطلاعات ملی و پیام‌رسان داخلی کم‌کاری کردیم، که نتیجه‌اش فاش شدن اسرار ما است باید در حفظ اسرار مراقبت کنیم.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: بازگو کردن گناه خود جرم است، اعتراف به گناهان جز در پیشگاه خدا روا نیست! اسرار را باید حفظ کرد، سیره انسان عاقل صندوق اسرار او است، با بازگو کردن راز اسیر این راز خواهیم شد، باید تصمیم و اراده ما بر حفظ اسرار خود و دیگران کوشا باشیم،ممکن است از کسی گناهی سراغ داشته باشید نباید بگویید اگر فاش کنید جرم‌تان همچون کسی است که گناه کرده است‌.

* لزوم نهادینه شدن تفکر انقلابی در استان

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه سه شنبه آینده سالروز وفات حضرت ام البنین (س) است، گفت: وی فرزندان بزرگواری همچون حضرت عباس (ع) تحویل جامعه دادند توسل به ایشان کارساز است این روز با نام روز مادران شهید نامگذاری شده است ما افتخار می‌کنیم که جامعه ما ام‌البنین‌های فروان دارد.

وی اعلام کرد: ۶ بهمن نیز سالروز حماسه مردم قهرمان آمل است که حرکت تاریخی و انقلابی را رقم زدند امیدواریم جریان انقلاب و تدین در کل استان ما به‌خصوص این شهرستان شهیدپرور نهادینه شود، در بهمن ماه به ایام الله ۲۲ بهمن و دهه فجر نزدیک می‌شویم ۴۱ سال قبل این روزها پر از خاطرات و حوادث بود.

* آمریکا در مقابل ما قرار دارد

محمدی‌لائینی در ادامه در ادامه با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا و همراهی رژیم گذشته با این کشور،گفت:در مقابل ما رژیم شاه قرار نداشت بلکه شاه نوکر بود در مقابل ما آمریکا و صهیونیست‌ها، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و کشورهای با سابقه استعمارگر شیطان همچون انگلیس و فرانسه و آلمان قرار داشتند، فکر نکنیم که اگر مقداری با این‌ها راه آمدیم و خواسته‌های‌شان را پذیرفتیم کار درستی کردیم ما باید به هشدارهای امامین ولایت توجه کنیم که مکرر فرمودند که آمریکا خواسته‌هایش پایان‌پذیر نیست.

خطیب جمعه ساری گفت: اگر ما از اصل جمهوری اسلامی دست برداریم و همه چیز را در اختیارشان قرار دهیم، آمریکا به خواسته‌هاش پایان می‌دهد، ناجوانمردی‌های این‌ها زیاد است که  یکی از جدیدترینش تحریم آستان قدس رضوی است.

*بازگشت آمریکا به برجام تنها با شرط برداشتن تحریم‌ها

این مسؤول افزود: بنیاد برکت که در مسیر ساخت واکسن کرونا است توسط آمریکا  تحریم می‌شود! این تحریم‌ها نشان دهنده عجز آنها است، اینها در انتخابات اخیرشان آبروی‌شان را از دست دادند انتخابات‌شان تماشایی بود که نه دموکراسی نه اخلاق و نه مسائل ملی! آمریکا با این افتضاح انتخاباتی آبرویی برای خود باقی نگذاشت.

وی یادآور شد: بیش از دو دهه است که آمریکایی‌ها منطقه را به آتش کشیدند همه جا پر از جنگ و کشتار و خونریزی شد، جان و نام و ناموس انسان‌ها را به غارت می‌برد اینها تروریست‌های جانی آدم‌کش هستند همان دست‌های چدنی در پوشش‌های مخملی! نباید فریب وعده‌های آنها را بخوریم برگشت‌شان به برجام فایده‌ای ندارد شرط برگشت باید برداشتن تحریم‌ها باشد، برگشت آمریکا قبل از ترامپ به معنای اعمال تحریم‌ها است.

محمدی‌لائینی از مردم استان خواست که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تاکید کرد: شرایط استان در حوزه کرونا مساعد نیست، مسؤولان بی‌انصافی نکنند، دیدید مجامع مذهبی، هیأت مساجد و محافل به اعتراف خودتان بالاترین معدل رعایت دستورالعمل‌ها را داشتند پس چرا برخی مسؤولان این‌ها را مورد نقد قرار می‌دهند؟ متاسف هستیم که در این مورد با با ادبیات ناشایست حرف زدند باید عذرخواهی کنند.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.