پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خسارت ۲۲۰ میلیارد تومانی سیل به جاده‌های مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: نقاط رانشی و خسارتی سیل اخیر را محورهای کوهستانی از جمله شهرستان سوادکوه به‌طول ۲۹ کیلومتر، سوادکوه شمالی به‌طول ۶ کیلومتر،  آمل به‌طول ۱۱ کیلومتر، بابل به‌طول ۹ کیلومتر، تنکابن به‌طول ۹ کیلومتر، نوشهر به‌طول ۶ کیلومتر، رامسر به‌طول ۳ کیلومتر، نور به‌طول ۳ و نیم کیلومتر، محور کندوان به‌طول ۳۰ و محور هراز به‌طول ۳۶ کیلومتر  بوده است.

وی افزود: این اداره کل با تجهیزات کامل راهداری از همان آغاز رانش و سیل در محل حادثه حضور داشته وتحت هر شرایطی مسیر رابرای تردد کابران جاده‌ای مهیا کرده است.

نجفی در خصوص علت بروز این حادثه تصریح کرد: نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابجایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه‌ها شده که خوشبختانه آسیب به کاربران جاده‌ای وارد نکرده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران یادآور شد: این اداره کل به‌منظور حفظ ایمنی جاده‌ها و تردد روان وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی با کلیه امکانات و اکیپ‌های راهداری خود آمادگی کامل برای عملیات راهداری را دارد.

این مسوول از مسافران خواست به دلیل وضعیت آب و هوایی و احتمال ریزش مجدد کوه، از سفرهای غیر ضروری و تردد در محورهای کوهستانی خودداری کنند تا به فضل خداوند شاهد بروز حوادث ناگوار در سطح محورهای استان نباشیم.

به گزارش فارس؛ مسافرین و رانندگان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند‌.

 /۸۶۰۴۸/ج/خ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.