پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خرید تضمینی و صادرات راهکار پویایی صنعت مرغداری است

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان عصر شنبه در جلسه بررسی مشکلات صنعت مرغداری در استان اظهار داشت: اگر چه بازار و مصرف مرغ زیر سایه کرونا دچار رکود شدید و سبب ضرر و زیان جدی مرغداران نیز شده است، اما دولت خرید تضمینی را مورد توجه جدی قرار داده است و روزانه ۲۰۰ تن مرغ تولیدی در استان از سوی شرکت پشتیبانی دام، خرید تضمینی صورت می‌گیرد.

حسین زادگان، یادآور شد: شخص رئیس جمهوری بر لزوم حمایت همه جانبه از تولید کنندگان مرغ تاکید کردند و صادرات، تأمین نهاده‌ها و خرید تضمینی هم به عنوان مهم‌ترین راهکار ایجاد تعادل بین تولید و مصرف این مواد پروتئینی در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه نهاده‌های مورد نیاز از جمله ذرت، جو و کنجاله سویا به اندازه کافی با قیمت یارانه‌ای در بنادر استان وجود دارد، گفت: البته ترخیص این نهاده‌ها با مشکل برخورده بود که شخص رئیس جمهوری دستور تسریع در ترخیص این نهاده‌ها را داده و گمرگ باید نسبت به این امر اقدام عملی کند.

وی خرید تضمینی را یکی از راهکارهای اصلی حمایت از مرغداران برشمرد و افزود: اگر مشکل سردخانه برای ذخیره مرغ خرید تضمینی وجود دارد باید با همکاری پشتیبانی امور دام و سازمان جهاد کشاورزی هر چه زودتر حل و فصل شود.

استاندار مازندران صادرات را هم راهکار همیشگی برای پویایی صنعت مرغداری استان معرفی کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت مرغ استاندارد با وزن کمتر از یک و نیم کیلوگرم برای صادرات، در حال حاضر مرغ تولیدی مازندران به کشورهای افغانستان و عراق صادر می‌شود و باید میزان صادرات با رعایت تولید استاندارد افزایش یابد.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا به صنعت مرغ استان به عنوان قطب تولید این مواد پروتئینی در ایران ضربه سنگینی زده است، اما دولت در صدد ایجاد تعادل تولید و مصرف با حفظ قیمت مناسب برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان است و در حال حاضر هم علاوه بر حمایت از تولید کنندگان، باید مراقب ادامه تولید و تنظیم بازار مرغ در آینده باشیم.

کد خبر 4921104
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.