پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خریدکالا از نمایشگاه‌های بدون مجوز قابل پیگیری نیست

0

حسینقلی قوانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برپایی نمایشگاه ها در هر استانی منوط به اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت و همچنین مصوبه کارگروه توسعه می باشد که پس از طی این روند برنامه نمایشگاهی در تقویم هر مرکز نمایشگاهی قرار می گیرد.  

وی ادامه داد : مجوز گرفتن برای برپایی نمایشگاهها مزایایی برای مشتریان ایجاد می کند که پیگیری حق و حقوق مشتریان از جمله آنها است.

رییس سازمان صنعت مازندران گفت: مواردی وجود داشته که نمایشگاههای فاقد مجوز تشکیل شد که کالای تحویلی با آنچه که غرفه دار اعلام کرده، مغایرت داشته است.  

وی اعلام کرد : در این موارد با توجه به بدون مجوز بودن نمایشگاه، اینگونه تخلفات از نظر قانونی قابل پیگیری نیست و مشتریان از این مساله خسارت می بینند.

قوانلو به برپایی نمایشگاه مبلمان در مرکز نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهر اشاره کرد و گفت : این نمایشگاه مجوزهای لازم از سازمان توسعه تجارت و مصوبه کارگروه توسعه و تجارت را اخذ نکرده است و مبادرت به برپایی این نمایشگاه کرده است.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه نمایشگاه مبل در هر استان می بایست سالی یکبار برگزار شود و نمایشگاه بین المللی مازندران امسال تیرماه این نمایشگاه را برپا کرد، سازمان توسعه تجارت و کارگروه توسعه و تجارت مازندران مجوز برای برپایی این نمایشگاه در دی ماه را صادر نکرده است.

به گفته قوانلو برغم این موضوع، مجموعه مبادرت به برپایی نمایشگاه و عرضه مبلمان از تولیدکنندگان چند استان کرده است و پیگیری های قانونی منتج به دستور پلمب نمایشگاه مبلمان در قائمشهر شد.  

وی گفت: اما با نظر دادستان قائمشهر و با توجه به تردد خودروها در مسیر این نمایشگاه موقتا رفع پلمب شد و این نمایشگاه قرار است عصر امروز برنامه افتتاحیه را برگزار بکند.

رییس سازمان صنعت مازندران اضافه کرد: این سازمان برای به نتیجه رسیدن مساله، موضوع را از طریق دادستان مرکز استان در حال پیگیری است تا دستور پلمب نمایشگاه مبلمان را بگیریم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود تولید به اندازه مبلمان در مازندران، سازمان صنعت استان برای برپایی نمایشگاه های مبلمان در سه ماهه آخر سال مجوز نمی دهد چرا که این مساله باعث ضربه اقتصادی به تولیدکنندگان استان می شود.

قوانلو اضافه کرد: در حالیکه تولیدکنندگان این نوع محصولات در مازندران طی یکسال تلاش می کنند تا در پایان هر سال و زمان فرا رسیدن عید نوروز از فروش محصولات خود درآمدی کسب بکنند برپایی این نمایشگاهها باعث ضرر به این صنوف می شود.

نمایشگاه مبلمان قائمشهر از ۲۳ تا ۲۷ دی امسال در نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهر برپاست و در این نمایشگاه تولیدکنندگانی از استان های مازندران، تهران، البرز و گلستان حضور دارند.

 در همین حال مدیر نمایشگاه بین المللی مازندران در قائمشهر به ایرنا گفت: نمایشگاه مبل این مجموعه مجوز لازم از مجاری قانونی داشته و در این مورد مشکلی ندارد.

سید رضا حسینی افزود: اظهار نظر سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران در خصوص مجوز دار نبودن این نمایشگاه  غیرواقعی است و از تاریخ  23 این ماه این نمایشگاه افتتاح شد.

رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در رابطه با تخلفات نمایشگاهی هرساله شکایت هایی از سوی مردم مطرح می شود که در صورت مجوز دار بودن نمایشگاه این پرونده ها قابل پیگیری است.

حسین اصغرزاده افزود : عدم سنخیت کالاهایی که ارسال شده با آنچه سفارش داده شده از جمله این شکایت ها است که بازرسی سازمان صنعت آنها را پیگیری می کند.

وی به مردم توصیه کرد که هنگام خرید از این نمایشگاه ها تمام پول کالا را پرداخت نکنند و اسناد و مدارک نمایشگاهی مبنی بر مجوز دار بودن نمایشگاه مورد نظر را کنترل بکنند تا اطمینان حاصل بکنند که نمایشگاه دارای مجوز است.

رییس بازرسی سازمان صنعت مازندران اضافه کرد : این کار باعث ضمانت کالای خریداری شده است که در صورت وجود نقص و یا شکایتی از طریق مراجع اداری قابل پیگیری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.