پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خردسال‌ترین کمک‌کننده مؤمنانه در مازندران به کمک نیازمندان شتافت + عکس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، به همت بسیج حوزه امام سجاد (ع) شهر پول، بسیج رسانه نوشهر و بخشداری کجور ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه در شهر پول دایر شد که با استقبال مردم و جمعی از دهیاران و شوراهای بخش کجور رو ‌به‌رو شد.

پس از برپایی ایستگاه کمک‌های مؤمنانه بسیج رسانه نوشهر در مقابل بخشداری کجور، مردم و جمعی از دهیاران، شوراها و برخی مسؤولان بخش کجور، گوی سبقت را از یکدیگر بوده و با مشارکت در این امر پسندیده و خیرخواهانه کمک‌های ‌مؤمنانه خود را به داخل صندوق جمع‌آوری انداختند.

یکی از نکات بسیار حائز اهمیت که توجه همگان را به خود معطوف کرد، کمک مؤمنانه از سوی دخترک خردسال  ۴ ساله کجوری بود که با اشتیاق بسیار عجیب و وصف‌ نشدنی، پول شخصی خودش را با دستان معصومانه‌‌ و سرشار از عشق و محبت خالصانه‌اش، درون صندوق جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه انداخت و به همنوعان و همسالان خود اهدا کرد و اکنون «مریم زال‌پولی» عنوان خردسال‌ترین کمک‌کننده مؤمنانه را در استان مازندران به خود اختصاص داد و به همه آموخت که کمک به همنوعان سن و سال نمی‌شناسد و همه در برابر یکدیگر مسؤول هستیم.

پس از اتمام کار ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه بسیج رسانه نوشهر، با همکاری حوزه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) پول و جمعی از خَیران، دهیاران و شوراها، رزمایش کمک مؤمنانه در مسجد امام حسن عسگری (ع) شهر پول برگزار شد.

در این مراسم بخشدار کجور ضمن قدردانی از همه کسانی که در جمع‌‌آوری و برگزاری کمک‌های‌ مؤمنانه تلاش کردند، اظهار کرد: دشمنان اسلام به دنبال آن هستند به شکل‌های مختلف پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را سست کنند اما دو ویژگی ولایت و پرچم‌داری امام حسین (ع) نتوانستند کاری از پیش ببرند.

علی‌خزایی‌فر افزود: از همه کسانی که در این ایام به عنوان مهمان به بخش کوهستانی کجور سفر می‌کنند انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی درباره برنامه‌های آینده در ایام کرونایی بخش کجور، تصریح کرد: حضور در مدارس به منظور آموزش دانش‌‌آموزان و اولیاء آنها توسط پزشکان برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از برنامه‌‌های آینده ما است.

بخشدار کجور عنوان کرد: تهیه اقلام و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بی ‌بضاعت و کم ‌بضاعت و نیز توزیع غذا در ایام محرم را با هماهنگی بسیج حوزه امام سجاد (ع) شهر پول در دستور کار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برگزاری مراسم دهه محرم با اعضای هیأت امنا مساجد جلسه توجیهی برگزار خواهد شد، گفت: امسال به شیوه سنوات قبل نمی‌توان مراسم محرم را برگزار کرد و بنابراین افراد اطعام‌ دهی و نذورات خود را در قالب کمک‌های مؤمنانه در اختیار ستاد مربوط به این کار قرار دهند تا در سطح بخش کجور بین خانواده‌های نیازمند توزیع شود.

خزایی‌فر با تأکید بر اینکه به هیچ‌کس از اهالی بخش کجور اجازه برگزاری هیچ‌گونه مراسمی از جمله مراسم عروسی را نداده‌ایم، تصریح کرد: من از دستورالعمل کشوری تبعیت می‌کنم و دستورالعمل درون منطقه‌ای نیست که من بخواهم تصمیم بگیرم و بنابراین اگر گفته می‌شود من به برخی اجازه برگزاری مراسم را داده‌ام کاملاً اشتباه است و همه ما تابع تصمیمات و مصوبات کشور هستیم.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نوشهر نیز با اشاره به اینکه نمونه بارز گوش دادن به فرامین ولایت، همین اجرای کمک مؤمنانه است، اظهار کرد: در مرحله نخست در شهرستان نوشهر در سه بازه زمانی اجرا و بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

حبیب‌اله کریمی‌فر افزود: در مرحله دوم که به نام نهضت سراسری کمک مؤمنانه است در سه بازه زمانی اجرایی خواهد شد که بازه نخست آن مربوط به دهه امات و ولایت و در حال اجرا است، بازه دوم مربوط به دهه اول محرم و بازه سوم نیز دهه آخر ماه صفر است.

وی با بیان اینکه بازه دوم که ایام محرم است و وصل به ایام بازگشایی مدارس در مهر ماه می‌شود، تصریح کرد: قطعاً کمک‌های مردمی پر بارتر خواهد بود و در راستای تهیه اقلام و لوازم ‌التحریر دانش‌آموزان کم بضاعت و بی بضاعت نیز کمک خواهد شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) شهر پول نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی و با قدردانی از حضور همه مسؤولان به ویژه بخشدار و فرماندهان پایگاه مقاومت بخش کجور اظهار کرد: بنا به فرموده ولی امر مسلمین، شروع کمک مؤمنانه در ماه مبارک رمضان آغاز شد و در بخش کجور نیز انصافا با جلسات متعددی که برگزار شد کمیته‌های مختلف در سطح محلات تشکیل شد و توانستیم با کمک مسؤولان و خَیران در سطح بخش کجور بیش از هزار بسته معیشتی را در ایام ماه مبارک رمضان در سه مرحله به دست نیازمندان برسانیم.

امیرعلی موسوی افزود: با توجه به تأکیدات فرماندهی کل قوا مبنی بر استمرار ادامه کمک‌های مؤمنانه و تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سطح کشور، در بخش کجور نیز جلساتی با حضور بخشدار و فرماندهان پایگاه مقاومت منطقه برگزار شد و امروز نیز به صورت نمادین بسته‌های معیشتی با کمک همین فرماندهان بین نیازمندان توزیع شد.

 /۸۶۰۱۹/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.