پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خبر خوب| واحدهای ۱ و ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا گازسوز شدند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا، نیروگاه‌ها اختیاری در تعیین نوع سوخت مصرفی ندارند و تامین سوخت نیروگاه‌ها بر عهده وزارت نفت است. با این وجود پیگیری‌های مکرر به‌عمل آمده در روزهای اخیر به دریافت سهمیه سوخت گاز برای واحدهای یک و دو بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا انجامید و این واحدها از شامگاه سه‌شنبه ۱۳ تیرماه گازسوز شدند و تلاش از سوی نیروگاه برای تخصیص گاز به واحدهای دیگر هم با جدیت ادامه دارد.

براساس این گزارش، در پی بهره‌برداری همزمان چهار واحد بخار این نیروگاه به ظرفیت نامی مجموع یک‌هزار و ۷۶۰ مگاوات با سوخت مازوت در روزهای اخیر و پیگیری‌های همه جانبه صورت گرفته جهت تخصیص سوخت گاز به نیروگاه، در حال حاضر نیمی از ظرفیت واحدهای بخار با سوخت گاز بهره‌برداری می‌شود.

 با تلاش شبانه‌روزی و جهادی کارکنان نیروگاه در تعمیرات اساسی و دوره‌ای واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی، واحدهای این نیروگاه با ظرفیت عملی تولید بالغ بر یک‌هزار و ۹۰۰ مگاوات به طور کامل جهت تامین پایدار برق در فصل تابستان و پیک مصرف در مدار تولید قراردارد.

نیروگاه بزرگ شهید سلیمی نکا، بیش از چهار درصد از برق کشور را تامین می‌کند و با قدمت بیش از ۴۰ سال واحدهای بخار خود نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

 /۸۶۰۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.