پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خبرهای کوتاه ورزش مازندران| ازمدال بانوی مازنی در پیکارهای جهانی رزمی تا قهرمانی نوری‌ها در هندبال ساحلی کشور

0

خبرگزاری فارس مازندرا ـ سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند؛ در چند روز گذشته و در هفته‌ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

* شاه علی، سومین خرید هورسان برای لیگ ۱۴۰۱

علیرضا شاه‌علی قطر پاسور فصل گذشته تیم آذرباتری ارومیه برای لیگ برتر فصل ۱۴۰۱ والیبال ایران با عقد قراردادی رسمی و به مدت یک سال به باشگاه هورسان رامسر ملحق شد.

 شاه علی ۲۲ ساله و اهل شهر تهران است که سابقه سه فصل حضور متوالی در تیم پیکان تهران و یک سال در آذرباتری ارومیه را در کارنامه دارد.

بازیکن جدید تیم هورسان رامسر در اردوهای سال ۹۷ تیم ملی والیبال جوانان ایران نیز حضور داشت‌ و با توجه به قامت بلند و حدودا ۲ متری و همچنین چپ دست بودن، آینده درخشانی در انتظار وی خواهد بود.

* ستاره مازندرانی فوتبال کشورمان نامزد بهترین بازیکن ماه تیمش شد

باشگاه هال‌سیتی نامزدهای بهترین بازیکن ماه تیمش را انتخاب کرد که نام ستاره کشورمان در آن دیده می‌شود.

اللهیار صیادمنش برای اولین بار به یکی از بهترین بازیکنان تیم جدیدش نام گرفت و توانست نام خود را در انگلیس بر سر زبان‌ها بیاندازد.

باشگاه هال‌سیتی در خصوص او نوشت: بازیکن 20 ساله از 6 بازی برگزار شده در ماه آوریل ، 5 بار در ترکیب اصلی قرار داشت و توانست مقابل تیگرز و کاردیف گلزنی کند.

*بابلسر نایب قهرمان لیگ برتر دراگون‌بوت کشور

 تیم ستارگان بابلسر عنوان نایب قهرمانی مسابقات لیگ برتر دراگون‌بوت باشگاه های کشور را به دست آورد.

 مرحله سوم و چهارم لیگ برتر دراگون‌بوت باشگاه‌های کشور  با حضور تیم‌های هردیا کورد، دریانوردان بوشهر، ستارگان بابلسر، ملوان انزلی، سایپا تهران، انبوه‌سازان ابرسفید، شاماران کانو کلاب کردستان و سکان تهران در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

 این مسابقات در مواد ۲۰۰ متر، ۵۰۰ متر و ۱۰۰۰ متر (۴ در ۲۵۰) برگزار شد که در مجموع شاماران کانوکلاب کردستان با ۶۴ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد.

 ستارگان بابلسر با مربیگری مجتبی غلام‌نیا و کسب ۵۶ امتیاز عنوان نایب‌قهرمان شد و ملوان بندر انزلی با ۵۳ امتیاز جایگاه سوم را از آن خود کرد.

 بابلسری‌ها با حمایت مالی شرکت استحکام سازه شانی در این رقابت‌ها شرکت کرد.

*پیکارهای رزمی کمپو جهان-تونس/خجسته نقره‌ای شد

بانوی مازندرانی صاحب مدال نقره رقابت‌های جهانی رشته رزمی کمپو (ورزش سنتی ژاپن) شد.

در این مسابقات که هجدهمین دوره‌اش را در تونس پشت سر می‌گذارد، سمانه خجسته بانوی ارزنده نوری در بخش مبارزه نایب قهرمان شد.

این بانوی مازندرانی که با وجود فرزندی که دارد دست از ورزش و کسب تلاش نکشیده، اولین نشان ایرانیان را در پیکارهای جهانی کمپو دشت کرد.

*مسابقات شطرنج قهرمانی کشور در ساری

آخرین روز مسابقات شطرنج قهرمانی کشور در رده سنی زیر 10 سال در هتل نوید ساری برگزار شد.

این مسابقات که حکم داشت، انتخابی از تاریخ 17 لغایت 23 اردیبهشت با حضور 99 شطرنج باز زیر 10 سال از 26 استان کشور در 9 دور به روش سوئیسی برگزار شد.

 محمد مهدی عباسی ابلویی از مازندران مقام نخست، ارش نظریان از اصفهان جایگاه دوم و ایلیا طالبیان از خوزستان در جایگاه سوم قرار گرفتند.

گفتنی است؛ نفر اول این رقابت‌ها به مسابقات آسیایی اعزام خواهد شد.

*عسکری با هورسان به دوچرخه سواری بازگشت

حسین عسکری رکاب‌زن پرافتخار ایران و آسیا پس از چهار سال دوری از میادین با عقد قراردادی رسمی برای لیگ‌برتر دوچرخه سواری فصل ۱۴۰۱ به تیم هورسان رامسر پیوست.

 عسکری اهل شهر خمین استان مرکزی و مشهورترین دوچرخه سوار تاریخ قاره‌کهن می باشد که به نماد استقامت و پشتکار مشهور است.

 

وی حضور در سه المپیک سیدنی، لندن و پکن و ۶ دوره متوالی شرکت در المپیک آسیایی و ۱۵ سال عضویت در تیم‌ملی را در کارنامه دارد.

رکاب‌زن سابق تیم های پیشگامان کویر یزد و پتروشیمی تبریز یکی از دو ورزشکار ایرانی به شمار می‌رود که در رشته جاده مسابقات دوچرخه سواری آسیا موفق به کسب مدال نقره و برنز و همچنین طلای ۴ کیلومتر انفرادی تایوان شد.

* کمک باشگاه نساجی برای پیروزی رایکا

با حمایت مالک باشگاه نساجی مازندران تیم رایکا بابل با پرواز چارتر جهت دیدار با خیبر خرم آباد درلیگ دسته اول فوتبال کشور جام آزادگان راهی این شهر شد.

لازم به ذکر است با توجه به جدول رده بندی نتیجه ماشین سازی با استقلال ملا ثانی هم برای بابلی‌ها خیلی مهم خواهد بود.

*برگزاری مسابقات انتخابی کشتی ساحلی کشور انتخابی تیم ملی در شهر بندری فریدونکنار

مسابقات کشتی ساحلی کشور انتخابی تیم ملی ایران از روز پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در ساحل پارک فریدونکنار آغاز شد و به مدت دو روز ادامه داشت، و با انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در مسابقات کشتی ساحلی تیم های مازندران ، البرز و فارس به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و نفرات برتر به اردوی تیم ملی کشتی ساحلی ایران دعوت شدند.

*تیم نوجوانان نوشهر به مرحله نهایی لیگ کشور راه یافت

در پایان دیدارهای هفته چهارم و پنجم لیگ نوجوانان، تیم هیات تکواندو شهرستان نوشهر با تفاضل کمتر از لوازم خانگی کن در جایگاه دوم قرار گرفت.

دیدارهای هفته چهارم و پنجم (گروه اول) از مرحله نخست بیست و چهارمین دوره لیگ تکواندو نوجوانان پسر“ جام آینده سازان المپیک ” یادواره شهید مدافع سلامت دکتر «خضر خلیلی» پنجشنبه 22 اردیبهشت ماه در خانه تکواندو برگزار شد.

در این دوره از رقابت‌ها 6 تیم رام صنعت بهاره، هیأت تکواندوشهرستان نوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، هیأت تکواندو گچساران، آینده سازان لوازم خانگی کن و زاگرس در گروه نخست با هم به رقابت پراختند.

تیم تکواندو منتخب استان مازندران ۲ برد مقابل رام صنعت بهاره و تیم زاگرس بدست آورد توانست با ۱۲ امتیاز و تفاضل کمتر از تیم کن جایگاه دوم را بخود اختصاص دهد و دانشگاه آزاد با ۷ امتیاز در رده سوم بایستد و همینطور مهدی بصیری به عنوان برترین سرپرست هفته معرفی شد.

به این ترتیب تیم‌های آینده سازان لوازم خانگی کن، هیات تکواندو شهرستان نوشهر و دانشگاه آزاد اسلامی توانستند، به مرحله بعدی رقابت‌ها راه پیدا کنند.

*مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی در گرگان

مسابقات قهرمانی رده‌های سنی کمتراز12سال کشور باشرکت  63شرکت کننده از 19استان به میزبانی استان گلستان ازتاریخ 17الی 23اریبهشت ماه درمحل هیأت شطرنج شهرستان گرگان برگزارشد.

سید ابوالفضل موسوی‌فر یکی از ستاره های آینده شطرنج از استان مازندران توانست، باشایستگی در جایگاه دوم قرار بگیرد.

*نقره نماینده مازندران در رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال سیراکوف بلغارستان

کشتی‌گیر مستعد کلاردشتی که در نوشهر تمرین می‌کند، به مدال برنز تورنمنت بین المللی بلغارستان دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای و با حضور 5 کشتی گیر برگزار می‌شد، مرتضی الغوثی در دور اول با نتیجه 10 بر 8 مقابل اسلام مومایف از قزاقستان به پیروزی رسید.

وی در کشتی بعد با نتیجه 8 بر صفر از سد آتاناس ایوانوف از بلغارستان گذشت اما در دور سوم مقابل اولجون مصطفی از ترکیه با نتیجه 12 بر 3 مغلوب شد.

الغوثی در آخرین مبارزه خود با نتیجه 4 بر 1 از سد میندوگاس ونچکاتیس از لیتوانی گذشت و به مدال نقره دست یافت.

*المپیاد ورزشی کانون های وکلای دادگستری کشور/مازندران با هدایت عظیمایی قهرمان شد

پنجمین دوره المپیاد ورزشى کانون‌هاى وکلاى دادگسترى ایران در چابکسر گیلان برگزار شد که تیم کانون وکلای مازندران عنوان قهرمانی را بدست آورد و تیم‌های خراسان و تبریز دوم و سوم شدند.

در این مسابقات که ۲۰ تیم حضور داشتند تیم کانون وکلای مازندران با هدایت مرتضی عظیمایی بازیکن اسبق تیم‌ملی، در ضربات پنالتی بر خراسان غلبه کرد.

تیم ‌کانون وکلای دادگستری مازندران با انجام بازی های فنی و خوب شایسته قهرمانی بود که به آن دست یافت.

*اعلام آمادگی تیم رضا یزدانی برای شرکت در لیگ برتر کشتی

رضا یزدانی بعد از دو نایب قهرمانی و قهرمانی با استقلال و صنایع، امسال نیز در لیگ برتر تیم خواهد داشت، اما هنوز نام تیم مشخص نشده است.

فصل گذشته لیگ‌برتر کشتی آزاد با قهرمانی تیم صنایع مازندران با مربیگری رضا یزدانی به پایان رسید. این تیم با شکست فولادین ذوب آمل این عنوان را در مجموعه ورزشی آزادی از آن خود کرد.

تیم رضا یزدانی پیش از آن نیز با استقلال نایب قهرمان لیگ برتر شده بود. امسال نیز تیمی که هدایتش را این مربی برعهده دارد، برای حضور در لیگ برتر 1401 اعلام آمادگی کرده است البته هنوز نام اسپانسر و تیم رضا یزدانی اعلام نشده و باید دید این تیم بار دیگر با نام صنایع و یا با اسپانسر و نام جدید در مسابقات حضور خواهد داشت.

سازمان لیگ کشتی زمان و ضوابط برگزاری لیگ فصل جدید را اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد همچون سال‌های گذشته، این رقابت‌ها بعد از مسابقات جهانی 2022 بلگراد استارت بخورد.

*اصفهانی ها مقهور قدرت نمایی فرزندان مازندران شدند/ مازندران در اصفهان بر بام هندبال ساحلی ایران ایستاد

تیم‌های بزرگسالان و نونهالان مردان مازندران قهرمان رقابت‌های هندبال ساحلی نکوداشت اصفهان شدند.

 تیم‌های مردان هندبال ساحلی بزرگسالان نوشهر و نونهالان کاسپین نور در رقابت‌های هندبال ساحلی نکوداشت اصفهان که از ۲۱ اردیبهشت ماه در اصفهان آغاز شده بود در روز پایانی با شکست تیم های قدرتمند نجف آباد و اصفهان بر بام هندبال ساحلی ایران ایستادند تا ویترین موفقیت‌های هندبال مازندران با کسب این عناوین ارزشمند، زیباتر شود.

گفتنی است مازندران با چهار تیم بزرگسالان نوشهر و نونهالان کاسپین نور در بخش مردان و جوانان بکتاش بهنمیر و نونهالان بهشهر در بخش دختران در این رقابت‌ها داشت.

*بانوی مازندرانی به عضویت تیم ملی تنیس روی میز در آمد

 در پایان رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی جوانان بانوان ایران که در کمپ بین المللی شهید عضدی تهران برگزار شد فاطمه یاری در مرحله نهایی این مسابقات موفق شد پیراهن تیم ملی تنیس روی میز جوانان را برتن کند.

گفتنی است تیم مازندران با هدایت راضیه خزایی در این مسابقات حضور داشت.

 /۸۶۰۵۹/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.