پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خاندوزی: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، دستور کار دولت است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احسان خاندوزی بعدازظهر امروز در دیدار با مدیران و فعالان اقتصادی در استان مازندران، اظهار کرد: با توجه به پیگیری مجلس و دولت طرح توسعه مازندران در دست بررسی است.

وی گفت: در مسیر توسعه نیازمند نقشه راه هستیم، استان‌ها مزیت‌ها و اولویت‌های دارند که در تصمیم‌گیری اولویت‌ها مدنظر است.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطر نشان کرد: عدم وجود نقشه راه باعث شده زمینه توسعه را به کندی فراهم می‌کند، در ستاد اقتصادی دولت تا حد ممکن باید هزینه فعالیت اقتصادی را کاهش دهیم و ضریب اطمینان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها را مکلف به کوتاه کردن زملن صدور مجوز کردیم و مجلس در این زمینه اختیارات قانونی خاص داده است.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: مسئله کنترل تورم و همه عناصر مرتبط با آن در دستور کار است، در سیاست پولی و بانکی از طریق کنترل ترازنامه در برنامه داریم.

وی خاطر نشان کرد: دولت موضوع ارز را رها نکرده  در مقایسه نسبت به یورو و دلار تقویت شده و دولت در این زمینه کنترل‌های لازم را انجام داده است.

خاندوزی در ارتباط با اختیار شبکه بانکی در استان، افزود: نسبت منابع و مصارف در استان مناسب است، بنا داریم کمترین پرونده مربوط به تسهیلات و اعتبارات به تهران ارجاع داده شود و بیشتر پرونده‌ها در استان‌ها تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: بهید افزایش وصولی از محل مودیان جدید و فرارهای مالیاتی تامین شود، بار مالی شرکت‌های تولیدی باید کاهش یابد، دولت دارایی‌های راکد را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ایده دولت این است که رونق اقتصادی را در کشور مقدم بداند، اگر کشور مبتنی بر رونق اقتصادی مدیریت شود همه از آن منتفع می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه تامین مالی بانک‌ها تا اطلاع ثانوی به عنوان موتور تامین مالی کشور هستند، تلاش کردیم شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت قرار گیرند.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.