پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خاطرات آزادگان برای انتقال به نسل آینده باید مستندسازی شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز در دیدار با آزادگان که همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی صورت گرفت، ضمن تبریک این روز به همه آزادگان مازندرانی، اظهار کرد: کسانی که با افتخار دوره صبر و مردانگی را طی کرده و در تاریک‌خانه‌های رژیم بعثی مقاومت مردم ایران را به نمایش گذاشتند، ستودنی است و این آزادگان برای نسل حاضر و آینده پیام‌های زیادی دارند.

وی افزود: ما بر خودمان دانستیم که از باب ابراز ارادت و کسب روحیه خدمت آزادگان برسیم، متاسفانه برخی از اطلاعات غلط در فضای مجازی مردم را به اشتباه می‌اندازد.

حسینی پور یادآور شد: آزاده‌ای که ۱۰سال برای مردم و کشور در سخت‌ترین شرایط زندگی کرد، حداقل حقش این است که فرزندش صاحب کار شود اما فرزندان بیکار داشته و هیچ توقعی ندارد، اما تصور جامعه جور دیگری است و فکر می‌کنند که کسانی که در مسیر انقلاب ایثار کردند حال خوشی دارند.

استاندار مازندران با بیان اینکه البته مردم ما قدرشناس هستند، تصریح کرد: خواهشم این است که مردم در این ایام به پاس خدماتی که جانبازان عزیز برای کشورمان انجام دادند، صله رحم معمولی با آزادگان عزیز داشته باشند که فکر می‌کنم این کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

وی تصریح کرد: امروز در آستانه اربعین مردم با عشق و علاقه راهی مسیر کربلا می‌شوند اگر آزادگان و ایثارگران نبودند آیا راهی برای عبور و مرور باز می‌شد؟ امیدواریم در جامعه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا خاطرات آزادگان عزیز که از هر کدام ده‌ها کتاب چاپ شود تا همه بدانند که پست‌ترین افراد روی زمین رفتارهای رذیلانه‌ای با آزادگان داشتند.

حسینی‌پور اضافه کرد: البته در هیچ کجا در کنوانسیون‌های جهانی به‌خصوص مدعیان مباحث حقوق بشری که می‌توانند نمادهایی برای انتشار جنایات رژیم بعثی عراق باشند کاری انجام نشد، در کشور ما نیز برای اینکه بتوانیم خاطرات عزیزان را مستند کنیم تا نسل آینده و حاضر در جریان قرار بگیرند کمتر اقدام شد در حالی که باید بدانند که افتخارات جمهوری اسلامی ایران در جهان به راحتی به دست نیامد.

استاندار مازندران در پایان گفت: بنده باافتخار اعلام می‌کنم که این جانبازان جزو شهدای زنده ما هستند و ما باید به آنها احترام بگذاریم و جامعه هم باید از فیوضات این عزیزان بهره‌مند شود.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.