پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«خادم‌الشهدا» شدن سن و سال ندارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حالا در میان زائران شهدا، کسانی هستند بدون مزد و منت، فرقی نمی‌کند دکتر باشد یا مهندس، دانش‌آموز باشد یا دانشجو، استاد باشد یا معلم، همه به اسم یک نام «خادم الشهدا» در خدمت مهمانان شهدا هستند.

امروز فرصتی شد سری به آشپزخانه اردوگاه شهدای مازندران بزنیم و از نزدیک با خادمین شهدا که در آشپزخانه مشغول کار هستند، گفت‌وگو کنیم. گرمای آشپزخانه تو گویی کم از گرمای هوای جنوب ندارد حتی بیشتر، اما دل خادمین در زمهریر عشق به شهید فارغ از هرسختی، برای ماموریتی که از شهدا گرفتند، سرتاپا آماده کار و خدمت است.

محمد تقی قاسمی، دبیر بازنشسته بهشهری در گفتگو با خبرنگار اعزامی قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی درباره راهیان نور و چرایی خادم الشهدا شدن خود، گفت: راهیان نور پاسداشت ایثار، گذشت و فداکاری شهداست و من هم خواستم خدمتی به شهدا کرده باشم، در آشپزخانه اردوگاه مشغول به کار شدم.   

فرهنگی بازنشسته آموزش و پرورش خدمت به زائرین شهدا را یک رتبه و درجه دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که قسمت آشپزخانه کار می‌کنند، به نوعی در گمنامی به سر می‌برند و درجه‌شان گمنامی است.

قاسمی در ادامه به بیان خاطره‌ای از عنایت شهدا، اشاره کرد و افزود: از آنجا که در بازه زمانی دانش آموزی هم خادم الشهدا در بخش آشپزخانه بودم، تعداد خادمین آشپزخانه کم بود. یک روز مهمانانی از استان قم هم داشتیم، نگران بودم مبادا غذا به اندازه کافی نباشد. با عنایت شهدا، آن روز غذا چنان برکتی داشت که الحمدالله توانستیم به موقع خدمات‌رسانی را انجام دهیم.

خادم الشهدا آشپزخانه اردوگاه در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه راهیان نور راهی است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: برای یک بار هم شده از کسانی که به این سفر نیامدند، درخواست می‌کنم به راهیان نور بیایند و از فضای معنوی اینجا استفاده کنند.

رضا رمضان‌زاده، یکی دیگر از خادمین شهدا ۲۵ ساله، لیساس برق است و اهل بابل، در آشپزخانه مشغول کار است. رمضان‌زاده درباره اولین سالی که در لباس خادمی به اردوگاه شهدای مازندران آمد، به خبرنگار ما گفت: چهار سال پیش به عنوان زائر به مناطق عملیاتی جنوب آمدم، وقتی رفتار خادمین شهدا را دیدم خیلی برایم جذاب و شیرین بود. طوری که دوست داشتم یک بار خادم الشهدا بودن را تجربه کنم آن هم زمان عید خادم الشهدا بودن، حس خوبی دارد. اسمم را در سامانه ثبت خادمین شهدا ثبت کردم و منتظر شدم تا زمان قرعه‌کشی، اما متاسفانه اسمم درنیامد. همان زمان یکی از کاروان‌ها چند نفر انصرافی داشت و من توانستم با آنها به منطقه بیایم. یکی از دوستانم گفت این جا فرماندهی دارد به نام شهید محمد بلباسی شما نزد او برو تا شاید فرمانده قبول کند و خادم بشوی. خلاصه خادم بودنم قبول شد و زمان قرعه‌کشی اینکه کدام مسئولیت را در ارودگاه قبول کنم، اولین نفر اسم من افتاد آن هم کجا داخل آشپزخانه.

خادم الشهدا دهه هفتادی در ادامه با تصریح بر این مطلب که خادم هر قسمت باشی فرقی نمی‌کند، اظهار کرد: فضای کار و خدمات‌رسانی به زائر به گونه‌ای است که در اینجا دیده نمی‌شوی مثل خادمین سرویس بهداشتی، پس بهترین فرصت است برای خودسازی. بچه‌هایی که در این قسمت‌ها کار می‌کنند تاثیرات بیشتری از شهدا میگیرند.

جوان تحصیلکرده در کسوت خادمی، با اشاره به اینکه خادمین شهدا از خود گذشتگی، ایثار و وحدت را تمرین می‌کنند، بیان کرد: گاهی می‌بینم کسی دکتر است، می‌آید به زائرین شهدا خدمت می‌کند و این خودش یک معجزه است.

این جوان جنگ ندیده، که حالا در لباس خادمی شهدا مشغول خدمت به زائرین است، با بیان این مطلب که ما اعتقاد داریم تا خوب‌ترها شهید نشوند خوب‌ها، خوبتر نمی‌شوند، گفت: هر فرد باید از کارهای کوچک شروع کند تا به مرحله ای برسد که در مقابل دشمن، جانش را ایثار کند و این دلیلش مبارزه با نفس و جهاد اکبر است. کسی در اینجا  بر نفس خود پیروز شود در مقابل دشمن هم پیروز خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.