پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حیف و میل ده‌ها میلیارد تومانی اموال تامین اجتماعی در مازندران + فیلم

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: تامین اجتماعی در حالی نسبت به حیف و میل ده‌ها میلیارد تومان اموال این سازمان در بهسازی ویلاها قدیمی اقدام می‌کند که مدیران این مجموعه نسبت به عدم تامین هزینه‌های جاری خویش ابراز نگرانی می‌کنند.

0

پایگاه خبری چهاردانگه  نیوز: منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری نسبت به استفاده نامناسب از ۶۰ هزار متر زمین متعلق به تامین اجتماعی در روستای لاریم ابراز نگرانی کرد و گفت: این زمین در ۱۰ کیلومتری مرکز استان مازندران متعلق به شرکت نکا چوب بوده که حدود ۲۰ سال پیش سازمان تامین اجتماعی به دلیل طلب از این شرکت در اختیار گرفته است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این زمین حدود ۵۰ ویلاهای ۲۵۰ تا ۷۰۰ متری، زمانی که زمین در اختیار نکا چوب قرار داشت احداث شده بود و مدت زمان زیادی این واحدها بلا استفاده رها شده است.

وی با اعلام اینکه از زمان فعالیتم در مجلس شورای اسلامی، ساماندهی این مجموعه به نفع کارگران تامین اجتماعی را در دستور کار قرار دادم، گفت: پس از دریافت اطلاعات کامل‌تر با سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور وارد گفت‌وگو شدم.

زارعی خاطر نشان کرد: در این دیدار با توجه به شعار حمایت از کارگران تامین اجتماعی درخواست کردیم که زمینه احداث واحد مسکونی ویژه کارگران فراهم شود.

وی ادامه داد: رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور به صورت ضمنی با این موضوع موافقت کرده و حتی به تعدادی از همکارانش هم مأموریت داده که این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: پیگیری‌ها را در سطح وزارتخانه ادامه دادیم و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم نسبت به ساخت واحدهای ویژه کارگری قول مساعد داده است.

وی یادآور شد: در جریان پیگیری‌ها متوجه شدیم که شرکت رفاه گستر تامین اجتماعی با هزینه بیش از ده‌ها میلیارد تومانی در حال تعمیر واحدهای ویلایی با قدمت بیش از ۵۰ ساله برای مدیران این مجموعه هستند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: تعجب ما این است که تامین اجتماعی که مدعی عدم توان پرداخت بدهی‌های کارگران است چه طور برای ساخت ویلاهای دارای قدمت ۵۰ ساله این همه هزینه انجام می‌شود، ویلاهای که مشخص است بعد در اختیار کارگران هم ممکن است قرار نگیرد.

وی اضافه کرد: تاکنون این ویلاها بلا استفاده بوده و زمانی که بحث مسکن کارگری مطرح شده عملیات بهسازی و بازسازی با هزینه‌های هنگفت در دستور کار مدیران این مجموعه قرار گرفته که این اقدام مدیران تامین اجتماعی با شعار حمایت از کارگران این مجموعه منافات دارد.

زارعی یادآور شد: حرف ما این است که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی نسبت به هزینه‌های اضافی که در استان به نام کارگران تامین اجتماعی و به کام مدیران این مجموعه می‌شود نظارت مناسبی انجام دهد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در حال نسبت به حیف و میل مالی بیش از ۱۰ میلیارد تومانی برای بهسازی این واحد مسکونی اقدام می‌کند که اعلام کرده برای تامین منابع مالی خویش در سال آینده دچار مشکل است و مردم منطقه نسبت به این اقدام تامین اجتماعی نگران هستند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خاطر نشان کرد: در مجلس به دنبال طرح سوال از وزیر هستم و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

 /۸۶۰۰۴/ج

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.