پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حکم جایگزین بهترین شیوه برای کاهش تعداد زندانیان است

0

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری سه شنبه شب در آئین معارفه رئیس دادگستری شهرستان چالوس افزود : در بازدیدهای انجام از زندانی های منطقه تعداد زندانی در بند زیاد است ضمن اینکه برخی از زندانیان به دلیل مشکلات مالی کم و حتی عدم توانایی در پرداخت مهریه در زندان به سر می برند.

وی گفت : خیلی از پرونده های قضایی را می توان به شیوه میانجیگری حل و فصل نمود و قبل از اینکه پرونده وارد محاکم قضایی شود رضایت شاکی را جلب و پرونده را مختومه کرد.

رییس کل دادگستر مازندران با بیان اینکه مجازات باید عادلانه و مناسب فرد مجرم باشد، افزود : امروز دستگاه ها در نظام جمهوری اسلامی پذیرنده قانون هستند و به فرض مثال پزشکی که به زندان محکوم شد به جای انداختن به زندان می توان از او برای طبابت در یک منطقه محروم استفاده کرد.

وی تاکید کرد : البته حساب آن دسته از افرادی که به نوعی باعث سلب آسایش و آرامش مردم می شوند جدا است و باید با قاطعیت با آنها برخورد کرد و به زندان انداخت.

اکبری اطاله دادرسی در محاکم را یکی از مشکلات دستگاه قضایی برشمرد و گفت : همه مسئولان دادگستری باید برای کاهش اطاله دادرسی عزمشان را جزم کنند و با همتی مضاعف اجازه ندهند تا رسیدگی به پرونده ها زمانبر شود.

رییس کل دادگستری مازندران همچنین با اشاره به در پیش بودن برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری همه جانبه مسئولان ذیربط برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر این رویداد سیاسی در استان شد.

در این آئین  علی ادبی فیروزجایی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان چالوس معرفی و از خدمات سیدناصر احمدی در این سمت قدردارنی شد.

رئیس جدید دادگستری چالوس پیش از این دادستان عمومی و انقلاب شهر مسجد سلیمان استان خوزستان بود.

سیدناصر احمدی که از اسفندماه سال گذشته عهده دار این مسئولیت در شهرستان چالوس بود به عنوان معاون قضائی و رئیس منابع انسانی اداره کل دادگستری مازندران انتخاب شد.

شهرستان چالوس با جمعیتی دستکم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.