پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حوزه‌های علمیه انقلابی باشند و انقلابی بماند/ هشدار نسبت به اجرای سند 2030

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی عصر امروز در برنامه آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران مازندران همزمان با سراسر کشور در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری تنکابن، با تقدیر از برگزاری مراسم‌های عزاداری همراه با رعایت موازین بهداشتی، اظهار کرد: در ایام محرم از هیأت‌های عزاداری نور تا گلوگاه توفیق پیدا کردم سرکشی کنم که واقعا مسائل بهداشتی رعایت شده  و سرکشی از هیأت‌های عزاداری از نور تا رامسر را در دهه اخر صفر خواهیم داشت.

وی با اشاره به تمایل خوب مردم این دیار به تحصیل در مدارس علمیه، افزود: اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را به حوزه‌های علمیه بسپارند بسیار با اهمیت بوده ولی با توجه به بالا بودن تقاضا  امکانات به اندازه‌ای که بتواند کافی، وافی و شافی و تدارک بهینه از نیازمندی‌های تحصیلی را داشته باشد، نداریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از مدیریت حوزه علمیه سطح استان، بیان کرد: به دو چیز مامور هستیم ایمان به مبانی اعتقادی و دوم کسب خیر در راه ایمان است که در کنار هم باشد ایمان بدون کسب خیر و خیر بدون ایمان فایده‌ای ندارد.

این مسؤول اضافه کرد: خیر دو معنا به‌معنای خوب در مقابل شر و خیر به معنای خوب‌تر مدنظر است که باید به دنبال آن باشیم طلبه شدن، پرورش طلبه و حوزه علمیه تاسیس کردن خیر و خوب‌تر است خوشا به حال کسانی‌که خداوند توفیق داده در این مسیر قرار گرفتند.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: ایمان راسخ داریم شغل طلبگی، حرفه تبلیغ دین و رسالت و مسؤولیت تعلیم و تبلیغ دینی بهترین، مقدس‌ترین و ولاترین شغل‌ها است و هیچ خدمتی بالاتر از آن نیست.

وی درباره نقش حوزه‌های علمیه در جنگ فرهنگی، تصریح کرد: نقش حوزه‌های علمیه در جنگ فرهنگی بسیار مهم است که با بهترین و پیشرفته‌ترین مجاهدت‌ها از آسمان فرهنگی، معنویت و اعتقادات دارد دفاع می‌کند پس از در جنگ نرم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی و هشدار سند۲۰۳۰، بیان کرد: دشمنان قصد دارند در این سند معلمان ما در کلاس افرادی را تربیت کنند مثل خودشان نوکر تمام قد و بدون مزد و مواجب باشد که متاسفانه برخی مسؤولان تاکید داشتند که هم این سند را اجرا کنیم این آفت تنها اختصاص به آموزش و پرورش ندارد بلکه حتی حوزه‌های علمیه را هم تهدید می‌کند.

 

محمدی‌لائینی در پایان گفت: اگر حوزه‌های علمیه به دنبال اسلام سیاسی، انقلاب و ولایت نباشند مثلا اینکه تنها روضه‌ای بخوانند و کناری بنشینند این همان سند ۲۰۳۰ است که باید توجه کنیم و حوزه‌های علمیه انقلابی باشند و انقلابی بمانند تا روح سردار سلیمانی‌ها و شهیدان هشت سال دفاع مقدس و هفت سال شهدای دفاع از حرم شاد باشد که اگر این هفت سال نبود آن هشت سال هم ناتمام می‌ماند، باشند.

حجت‌الاسلام محمدجواد قائمی مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه این مراسم، اظهار کرد: آموزه‌های دینی در اسلام نه تنها راه شناخت خود را برخلاف برخی از مکاتب نبست، بلکه آن را در دسترس قرار داد و حتی نخستین بنیان خود بر علم، علم‌آموزی و ترویج علم قرار داده است و به همین علت بالاترین و ابتدایی‌ترین سوگندهای خود را در این حوزه ارائه می‌کند.

وی افزود: وقتی آموزه‌های دینی بر توسعه علم تاکید می‌کند و آموزه‌های دین اسلام را مورد توجه قرار می‌دهید، می‌بینید در حوزه بسط علم به‌ویژه علم الهی نه تنها محدودیتی را ایجاد نکرده بلکه تمام محدودیت‌های زمانی را برداشته است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به اینکه اسلام طلب علم یک فریضه و به عنوان بالاترین ارزش بین زن و مرد می‌داند، تصریح کرد: وقتی آیات قرآن و احادیث را می‌خوانید مطلق علم را مورد توجه قرار نمی‌دهد بلکه قلم باید ما را به ربانی شدن بکشاند و طلبه ربانی باید سیر و سلوک اولیای الهی را ادامه دهد و همچون خادمی را در مسیر سعادت بشر باشد و باید چنین طلابی را تعلیم دهیم تا بشر از آن بهره‌مند شوند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه سرلوحه کاری ما تولید طلبه‌ای با معرفت ربانی در حد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: از همه مدیران مدارس حوزه علمیه سطح استان می‌خواهیم این بیانیه گام دوم سرلوحه کاری در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ باشد حوزه‌ای که باید داعیه‌دار ما باشد و طلایی باید خروجی باشد که طلبه دغدغه‌دار انقلاب باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری باید انقلابی بماند تا انقلاب ما بماند.

قائمی از زحمات مدیر سابق حجت‌الاسلام غفاری مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان مازندران تقدیر کرد و افزود: ثمره این زحمات این است که در استان مازندران از ۲۲ مدرسه در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و با بهره‌مندی پنج رشته تخصصی و ۳۲۴ استاد رسمی و مجوزدار، ۷۷ تشکل پژوهشی، ۴۰ تشکل فرهنگی، یک‌هزارو ۹۱۹ پژوهشگر توانسته است به این انقلاب و جامعه ۶هزار طلبه خواهر متعلم و درس‌آموخته از این مکتب بوده که از این تعداد ۳هزار طلبه همچنان در مقاطع کارشناسی تا دکترا مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۵۰۰ طلبه در مقاطع مختلف جذب شدند، اظهار کرد: ثمره این جهاد فرهنگی برای جامعه در سطح استان ۳۳ فرهیخته پژوهشگر و ۸۶۳ پژوهشگر در حوزه فرهنگی، ۴۰۰ وبلاگ‌نویس، یک‌هزار و ۱۷۹ خواهر جهادگر، ۲۷۹ مربی در طرح امین مدارس و۶۹۴ مربی حلقه صالحین بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان اینکه سرمایه برای جامعه انسانی حوزه علمیه باید فراتر از استان و  جامعه انسانی دیده شود، تصریح کرد: امروز جامعه انسانی ما تشنه معارف ربانی هستند و چون تقاضای معرفت و عرفان وجود دارد به همین دلیل عرفان‌های کاذب سر درآورده است پس این وظیفه ما است در این حوزه بیشتر تلاش کنیم.

قائمی به وجود یک‌هزار و ۵۹۰ مبلغ در حوزه علمیه مازندران، گفت: ۱۰۰ پایان‌نامه دفاع شده، ۲۰ پایان‌نامه در مرحله و ۹۰ پایان‌نامه در حال تدوین داریم که همه آثار علمی هستند که امیدواریم این ثمرات در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی مفید باشند.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.