پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حوادث کار پارسال در مازندران ۸۸ قربانی گرفت

0

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با اشاره به فوت ۸۸ نفر ناشی از حوادث کار سال قبل در استان تصریح کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان ساری با ۱۳ و آمل با ۱۲و بابل با ۹ فوتی بیشترین و شهرهای گلوگاه، سوادکوه، نکا و جویبار هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی افزود: بر اساس این گزارش در سال‌های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در سال گذشته ۳۵ مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی، ۲۸ مورد نیز برق گرفتگی و مابقی اصابت جسم سخت و سایر موارد است.

عباسی با بیان اینکه مرداد ماه با ۱۶ نفر بیشترین و مهر با ۱۲، تیر و اردیبهشت هر کدام با ۸ مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند افزود: ۷۳ نفر متوفیان متأهل و مابقی مجرد هستند وتعداد شش نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۹۱۳ نفر مصدوم شامل ۸۶۹ مرد و مابقی زن ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.