پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حوادث جاده‌ای ، مشغله اصلی هلال احمر مازندران

0

بر اساس گزارش منتشر شده، در ۹ ماهه امسال هلال احمر مازندران در مجموع ۲ هزار و ۸۶۱ مورد ماموریت انجام داده است که از این تعداد یکهزار و ۳۹۷ مورد مربوط به امدادرسانی به حوادث جاده‌ای بوده است.

امدادرسانی هلال احمر به حوادث جاده‌ای عمدتا مربوط به محورهای اصلی بیرون شهری و مناطقی است که اورژانس قادر به حضور بموقع نبوده و یا نیازمند کمک این نهاد امدادرسان است.

مازندران حدود ۱۱ هزار کیلومتر جاده دارد که حدود چهار هزار کیلومتر آن را جاده های اصلی تشکیل می دهد. جاده های این استان پس از تهران و البرز پرترددترین جاده کشور محسوب می شود و ۶ درصد تردد جاده ای کشور را دارد.

سفر سالانه دستکم ۳۰ میلیون گردشگر به مازندران سبب می شود تا جاده های اصلی استان همواره با ترافیک بیشتر از حد معمول همراه بوده و شاهد حوادث جاده ای مکرر باشد.

جهش امداد رسانی در برف و کولاک 

گزارش تازه هلال احمر مازندران همچنین نشان می دهد که امدادگران این نهاد در ۹ ماهه امسال ۳۱ مورد عملیات مربوط به حادثه برف و کولاک انجام دادند در حالی که آمار عملکرد ۸ ماهه پارسال که در دسترس قرار دارد تنها ۹ مورد بود.

یکی از دلایل افزایش ماموریت های مربوط به برف و کولاک ، تجربه پاییز سرد و برفی در سال جاری بود در حالی که پاییز مازندران در سال گذشته شاهد اعتدال هوایی و خشک تر بود. البته بارش برف در اواخر ماه فروردین و اوایل اردیبهشت در برخی مناطق استان هم احتمالا در افزایش ماموریت های مربوط به برف و کولاک اثرگذار بوده است.

هلال احمر مازندران همچنین در ۹ ماهه امسال به ۶۲۸ حادثه شهری ، ۵۳۱ حادثه دریایی و ساحلی ، ۱۹۵ حادثه کوهستان و ۴۱ حادثه سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کرد. امداد رسانی در ۶ حادثه آتش سوزی جنگل و مراتع ، ۲۹ حادثه صنعتی و کارگاهی و سه حادثه ریزش آوار هم در کارنامه عملکرد ۹ این جمعیت در سال جاری ثبت شده است.

۶ هزار خدمات گیرنده 

همچنین بر اساس این گزارش ، نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر مازندران در ۹ ماهه امسال به ۶ هزار حادثه دیده در بخش های مختلف خدمات رسانی کردند.

همچنین در این مدت سه هزار و ۲۷۹ نفر با مراجعه به پایگاه‌های امداد و نجات این جمعیت خدمات مورد نیاز درمانی و امدادی را دریافت کردند.

ارائه خدمات سرپایی به  ۱۸ هزار و ۱۵۰ نفر و انتقال بیش از ۲ هزار نفر از مصدومان حوادث مختلف به مراکز درمانی هم امسال تاکنون توسط امدادگران هلال احمر مازندران انجام شد.

عملیات خدمات  امداد رسانی ۹ ماهه جمعیت هلال احمر مازندران در قالب  بیش از ۳۶ هزار نفر روز نجاتگر و امدادگر و با به کارگیری سه هزار دستگاه روز آمبولانس و خودروی امدادی انجام شده است.

هلال احمر مازندران همچنین اعلام کرد که در زمینه انجام عملیات امداد و نجات و نیز پاسخگویی به فوریت های امدادی شهروندان در سه حادثه از ظرفیت بالگرد امدادی استفاده کرده است.

این جمعیت که از نظر انجام عملیات‌های امداد و نجات در شمار استان های برتر کشور قرار دارد، دارای  ۵۴ پایگاه و پست ثابت و سیار امداد و نجات درمحورهای مواصلاتی است. ۷۵ پست سیار موتوری، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته امدادی و یک فروند بالگرد امدادی همواره پشتیبان هلال احمر مازندران هستند.

در مجموع استان مازندران به لحاظ برخورداری از عوارض جغرافیایی، کوهستان و دریا از استان های حادثه خیز به شمار می رود به طوری که در طی سال با مجموعه ای از حوادث طبیعی نظیر زلزله، سیل، آتش سوزی جنگل و حوادث گمشدگی در جنگل، غرق شدگی در سواحل طولانی و همچنین سوانح متعدد جاده ای مواجه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.