پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حمایت از تولیدکنندگان امروز یک تکلیف شرعی است/ برخورد با کسانی در قالب سرمایه‌گذاری فساد می‌کنند

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام حسن‌ درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور بعد از ظهرامروز در سفر به مازندران و در جمع فعالان اقتصادی با موضوع بررسی مشکلات کسب و کار استان مازندران در اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که امروز نخستین اول کشور لست امیدواریم بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم، اعتقاد ما این است که ما می‌توانیم.

وی گفت: در شرایطی که ما در جنگ اقتصادی هستیم، دیدیم که با تغییر ریاست جمهوری هیچ تفاوتی در خط و مشی سیاست‌های آمریکایی‌های در مقابل ایران ایجاد نشد و برخوردشان از موضع ظالمانه بوده و است که این مسئله پیش‌بینی می‌شد.

درویشیان یادآور شد: رمز برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در کشور تولید است، باید به مقوله تولید به‌صورت اساسی توجه شود، رویکرد قوه قضاییه و سازمان بازرسی در بحث تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری سالم یک رویکرد اساسی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حذف قوانین دست و پاگیر و اعلام موارد جدید، گفت: مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف تولیدی وجود دارند شناسایی و پیگیری شدند، اهم گلایه‌های مراکز تولیدی از بانک‌ها و در بحث ابلاغ و اجرا است که برای ما قابل قبول نیست.

این مسؤول تاکید کرد: اگر بانکی تکلیفی داشته به‌طور مشخص در حوزه تولید و کشاورزی تسهیلاتی بدهد باید پاسخگو باشد، ما قانون کم نداریم در برنامه‌ریزی موفق هستیم مشکل ما در بحث اجرا و‌ پیگیری است که به‌دلیل نظام نابسامان تولید و توزیع محصولات کشاورزی و پروتئین دچار تصمیمات مقتضی، قطع صادرات و آزادسازی واردات می‌شویم.

وی گفت: امروز در بحث برنج و مرکبات شاهد تولیدات بالایی در استان‌هایی هستیم که شرایط کشت را ندارند، باید در زمینه میزان تولید و توزیع صادرات و مصرف آب برنامه‌ریزی شود.

درویشیان ضمن پاسخ به درخواست‌های فعالان اقتصادی حاضر در جلسه، تاکید کرد: درخواست‌های بیان شده توسط فعالان اقتصادی مازندران قطعا پیگیری خواهد شد، اگر به بحث نیازهای کشور و آمایش سرزمین توجه شود و از بازارهای صادراتی صیانت شده و اصل ثباب رعایت شود در بحث صادرات موفق خواهیم بود.

این مسؤول با اشاره به مباحث مربوط به ورشکستگی، گفت: در این مقوله آسیب‌های جدی وجود دارد، بر روی موارد تمرکز می‌کنیم تا از سایر ظرفیت‌ها و تسهیلات استفاده کند، در رابطه با زارعت چوب و واردات غیرموجه مطالبی بیان شد که منتقل می‌کنیم.

وی افزود: ۲۵ درصد اقتصاد کشور باید حول محور تعاونی‌ها بچرخد ولی طبق آمار تنها ۴ درصد آن محقق شده در این راستا باید در ساختارهای تعاونی‌ها بازنگری صورت بگیرد، ظرفیت ۱۱ هزار تعاونی فعال در استان مازندران قابل توجه و تقدیر است.

حجت‌الاسلام درویشیان با اشاره به اینکه قوه قضاییه و بخش‌های وابسته امروز نه تنها جرات را از مدیران نمی‌گیرد بلکه از مدیران ریسک‌پذیر و سالم حمایت می‌کند، گفت: خط قرمز ما فساد است، اگر کسی در پوشش تولید و سرمایه‌گذاری بخواهد فساد کند هیچ گذشتی در کار نیست ولی چنانچه مشکلی دست و پا گیر به‌وجود بیاید حمایت خواهیم کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به قوانین کارگروه ستاد تسهیل و لازم الاجرا بودن مصوبات آن اشاره و اظهار کرد: همچنین شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی در کنار این کارگروه ظرفیت‌هایی است که فعالان اقتصادی می‌توانند در آن به طرح مشکل بپردازند، ما دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را فعال کردیم و آماده حمایت از این قشر هستیم چرا که این یک تکلیف شرعی است.

 /۸۶۰۴۸/ج/خ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.