پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حمایت از ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از بندر امیرآباد اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندرامیرآباد سال گذشته در دستور کار بود که با وجود مشکلات و اختلافی بین مسوولان و نمایندگان مجلس اجرایی نشد و به تصویب مجلس و دلت نرسید.

وی افزود: اکنون آمادگی داریم تا بندر امیرآباد سیر مراحل تصویب منطقه آزاد را طی کند و ما حمایت می کنیم.

رضایی گفت: بندرامیرآباد به تنهایی برابر با کل بنادر ساحل دریای خزر است و در سال‌های اخیر تحرک لازم انجام نشد و امروز با توجه به اینکه روابط ما با کشورهای ساحل خزر گسترش یافته است باید این بندر توسعه یابد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: امسال بندر کاملا متحول شده و بارگیری و تخلیه بار مناسبی داشتیم و سرعت پیدا کرده است که بیانگر توسعه است. 

وی با بیان اینکه شاهد چرخش اقتصادی و تجاری از شرق به غرب روسیه و از شمال به جنوب هستیم و راهی جز ایران برای تجارت وجود ندارد، یادآور شد: امروز هند و کشورهای چین و ژاپن خواهان تردد کالا از بندر جنوبی به ایران و انتقال از بنادر شمال ودنیای خزر به کشورهای منطقه هستند و باید ظرفیت بندر افزایش یابد.

رضایی گفت: افزایش ۱۰ میلیون تنی کالا از بندرامیرآباد مورد توجه است که باید طرح پیشنهاد شود و در یکسال آینده بندرامیرآباد اولین بندر حمل یکسره از کشتی به قطار و از کشتی به کامیون شود تا هزینه تخلیه و بارگیری کاهش یابد و بندر امیرآباد اولین بندر کشور در حمل کالای یکسره شود.

وی افزود: از نظر هوشمندسازی هم باید تلاش شود تا در این بخش توانمندی لازم را داشته و از فن آوری جدید دنیا در این بندر بهره مند شویم.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با همراهی مدیران استانی و شهرستانی از زیرساخت ها و روند تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد بازدید کردند.

معاون اقتصادی رییس جمهور و استاندار مازندران همچنین از بخش های مختلف بندر امیرآباد بازدید و در جریان ظرفیت ها و آخرین جزئیات طرح ساماندهی و توسعه این بندر قرار گرفت.

 /۸۶۰۰۲


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.