پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حماسه 6 بهمن نقطه عطف تاریخ ایران در نخستین روزهای پیروزی انقلاب بود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان شامگاه امروز در آئین کاشت ۶۷ اصله نهال به نام و یاد شهدای جنگل و حماسه ششم بهمن این شهرستان در حدفاصل پارک مینیاتوری تا پل شهدای ششم بهمن، اظهار کرد: در مکتب و مذهب مان هر هفته مناسبت های مختلف دینی، مذهبی، ملی و آئینی برگزار می کنیم که این آئین ها به عنوان نماد و المان های دین، مکتب و مذهب هستند.

وی افزود: با از بین رفتن آئین و نمادها چیزی به عنوان هویت برای آن ملت به جای نمی ماند هرچند در شهرهای مکه و مدینه کشور عربستان بیش از ۹۰ درصد آثار اسلامی از بین رفته، و بسیاری از کوه های تاریخی نابود شد و جای آن را کاخ پادشاهان عربستان گرفته است.

امام جمعه آمل تصریح کرد: وقتی بخواهیم دین، مذهب و مکتب یک کشور را از بین ببریم باید همه نشانه ها را از میان برداریم تا کم کم واقعیت ها تبدیل به افسانه و خیال شود.

یعقوبیان با اعلام اینکه امروزه در میراث فرهنگی بسیار به دنبال حفظ و حراست از آثار باستانی و مکان های تاریخی هستند، یادآور شد: زیرا اماکن تاریخی نشانه، اصل و ریشه یک دین، مکتب و کشور هستند.

وی با بیان اینکه اقدام ارزشمند کاشت نهال به نام و یاد شهدای جنگل و ششم بهمن سال ۱۳۶۰ یک پیوند تاریخی بزرگ در تاریخ معاصر است که با حماسه و عرفان ۴۰ سال قبل توأم شده است که در این شهر اتفاق افتاد، متذکر شد: این رویداد در آینده باعث می شود تا با مشاهده آن یک سؤوال در ذهن مخاطب ایجاد شود که پاسخ آن حماسه و عرفان شهدای ششم بهمن در سال ۱۳۶۰ و نابودی کمونیست ها برای همیشه در ایران به دست آملی ها بوده است.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه آیندگان باید به تاریخ خود ببالند و افتخار کنند، گفت: امروزه برخی کشورهای که ریشه و تاریخ ندارند دست به خرید تاریخ و ساخت آنها می زنند ولی آمل شهر بسیار تاریخی است که حماسه ششم بهمن نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب بوده و در پس آن اندیشه و فکر متعالی نهفته است.

وی بیان کرد: نباید حماسه های بزرگ همانند ششم بهمن فراموش شود بلکه باید فریاد زده شود همچنین در ششم بهمن سال ۱۳۶۰ شاهد دلیرمردی و معجزات فراوان بودیم که نباید فراموش شود.

یعقوبیان متذکر شد: باید آیندگان و نسل جوان بدانند که حماسه ششم بهمن در همین شهر، مجاورت بیمارستان ۱۷ شهریور، محله اسپه کلا و جوار دبیرستان امام خمینی(ره) رخ داده و این مکان ها محل درگیری بزرگ بین جبهه حق و باطل بوده تا بیش از یک هزار سنگر ساخته شده و کوچه پس کوچه ها شاهد درگیری و شجاعت مردم هزار سنگر باشد.

وی با بیان اینکه باید نسل جوان و اقشار مردم بدانند امنیت و پیشرفت کشورمان محصول چه عواملی است، خاطرنشان کرد: در ستاد اسلامی ششم بهمن که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، پیشنهاد دادم در سال جاری برای پاسداشت و زنده نگهداشتن شهدای این حماسه ۴۱ موکب برپا شده تا هر موکب با نام یک شهید برپا شود همچنین در این موکب ها با برگزاری میز گفتگو، بحث و نشست با جوانان و مردم انگیزه های این رویداد مهم، عوامل درگیری و ارزش والای آن تشریح و بررسی شود.

یعقوبیان گفت: امروزه بعد از ۴۲ سال از حماسه ششم بهمن باید بدانیم چه بر ما گذشت و جوانان و نوجوانان این مهم را فراموش نکنند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.