پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حماسه 6 بهمن؛ الگوی مقاومت برای کشورهای اسلامی/ نهضت عاشورا راهکار مقابله با مستکبران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سردار محمدرضا فلاح‌زاده در حاشیه همایش بین‌المللی چهلمین سالگرد حماسه اسلامی مردم آمل در ششم بهمن سال ۱۳۶۰ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حماسه اسلامی مردم آمل در ششم بهمن سال ۱۳۶۰ می‌تواند الگوی مقاومت برای کشورهای اسلامی باشد.

وی با اعلام اینکه کمونیست‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقشه‌های فراوان برای ضربه به نظام در روزهای نخست پیروزی داشتند، گفت: دشمنان در سال ۱۳۶۰ نیروهای خود تجمیع کرده، آموزش دادند و سازماندهی و تجهیز کردند و از مسیر آمل وارد شدند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پوشش جنگلی شمال کشور و اهمیت فوق‌العاده استراتژیکی، افزود: دشمنان از جنگل به عنوان منطقه استتاری استفاده کردند تا بتوانند با هجوم به آمل این شهر بزرگ را به سقوط بکشانند، شهرهای دیگر مازندران را بگیرند و به دیگر مناطق کشور توسعه دهند.

این مسؤول شعار دشمنان کمونیستی در سال ۱۳۶۰ را سرنگونی جمهوری اسلامی اعلام کرد و یادآور شد: ولی سپاه پاسداران و مردم در کنار هم درس بزرگی به ایادی استکباری و کمونیستی دادند، همه از مرد و زن پای کار آمدند و این توطئه را در کمتر از ۱۰ ساعت خنثی کردند.

فلاح‌زاده با اشاره به اینکه مردم آمل به تأسی از استقامت اهل بیت در صحرای کربلا، عاشورا و نهضت حسینی به میدان آمدند و استقامت‌شان نشأت گرفته از یاران امام علی(ع) و مردم مدینه در رکاب پیامبر اسلام(ص) بود، متمرکز شد: آملی‌ها برای اسلام، ترویج آموزه‌های دینی، تثبیت انقلاب و تداوم آن افتخارآفریدند و الگویی برای مقاومت در دیگر نقاط کشور شدند همچنین آن روزها مردم سیستان، کردستان و بعدها در هشت سال دفاع مقدس و امروزه در جای جای جبهه مقاومت حماسه اسلامی آمل الگوی بزرگی شد و برگ زرینی در افتخارات ایران اسلامی و مردم مقاوم، بابصیرت، انقلابی، ولایی و صبور آمل رقم خورد.

وی با اعلام اینکه مقاومت آمل دو جنبه اساسی داشت، گفت: یک مورد جنبه معرفتی، شناخت مردم این دیار، ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهان و دشمن‌شناسی است و جنبه دیگر بحث صبر، استقامت و مبارزه با حیله‌های دشمن است.

فلاح‌زاده با اشاره به اینکه جبهه مقاومت شناخت، بصیرت کامل، صبر، استقامت، مبارزه و به ناکامی کشاندن طرح و نقشه اجانب را عملی کرده است، ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی دو راهکار اصلی را پیش روی ما قرار داده است و در این بین می‌توان به تقوا، بصیرت، صبر و استقامت اشاره کرد که منجر به پیروزی می‌شود.

وی با اشاره به حضور مبارزان جبهه مقاومت اسلامی از کشورهای مختلف در چهلمین سالگرد حماسه اسلامی مردم آمل در ششم بهمن سال ۱۳۶۰، گفت: توکل بر خدا و توسل به اهل از کلیدهای پیروزی است البته باید در مسیر خود توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را بشناسیم و مبارزه علیه دشمنان منجر به پیروزی اسلام خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.