پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حماسه خرمشهر ابهت ابرقدرتها را شکست

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کمیل کهنسال صبح پنجشنبه در صبحگاه قرآنی گرامیداشت سوم خرداد در حسینیه عاشقان ساری با بیان اینکه شهدا در حضرت امام راحل ذوب شده بودند و حرف و سیرو سلوکشان و راهشان، راه امام بوده است گفت: شهد طوسی، حاج بصیر و شهدای جبهه مقاومت در راه امام حرکت می‌کردند.

وی با گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: همه ابعاد و جوانب این واقعه بزرگ تاریخی باید بهتر شناخته شود زیرا آزادسازی خرمشهر دارای لایه‌های بسیار عمیق و کتاب قطوری است.

وی با بیان اینکه حماسه آزادی خرمشهر را نمی‌توان از حماسه مقاومت در خرمشهر تفکیک کرد گفت: آزادسازی خرمشهر دارای قلمرو بسیاری است و بدون قلمرو اجتماعی، سیاسی، نظامی و غیره نمی‌توان آن را بررسی کرد.

سردار کمیل، یکی از مهمترین قلمرو حماسه خرمشهر را عقلانیت مدیریت در صحنه‌های جنگ دانست و افزود: بدون تحلیل واقعبینانه از دفاع مقدس و جنگ نمی‌توانیم از عظمت آزادی خرمشهر درک درستی داشته باشیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با طرح این سوال که چرا به کشور ایران حمله و تهاجم شده و جنگ بر آن تحمیل شده است گفت: ماهیت دینی انقلاب اسلامی با منافع زرمندان و زورمندان منافات دارد و بندگی خدا سر سازگاری با منافع طاغوت ندارد.

وی با اشاره به اهداف صدام و دشمنان انقلاب اسلامی عنوان کرد: سقوط جمهوری اسلامی ایران یکی از اهداف اصلی دشمنان و حامیان صدام بوده است و مأمور بوده‌اند از طرف آمریکا، ژاندارم منطقه تبدیل شوند.

سردار کمیل، با اظهار اینکه قبل از انقلاب اسلامی، مستشاران نظامی را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دادند افزود: نیروهای ارتشی در آن دوره تحت مدیریت نیروهای آمریکایی باید عمل می‌کردند و پس از انقلاب اسلامی، مدیریت به دست نیروهای ایرانی درآمد.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با اظهار اینکه مردم برای تأمین مواد غذایی با مشکل مواجه بودند گفت: دشمنان انتظار نداشتند جمهوری اسلامی پا بگیرد و در جنگ و دفاع مقدس، ابهت ابرقدرتها شکسته شده است.

وی با اشاره به مقاومت ۳۳ روزه مردم و رزمندگان در خرمشهر اظهار داشت: مقاومت عظیم مردمی، نقشه‌های دشمنان را در خرمشهر تغییر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.