پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برای حفظ چشمه سورت باید بازدیدهای عمومی محدود شود

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه حفاظت از چشمه باداب سورت چهاردانگه به اداره کل میراث فرهنگی مازندران واگذار شد، تصریح کرد: برای حفظ این عرصه باید بازدیدهای عمومی محدود شود و یگان حفاظتی در این منطقه مستقر شده است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از بلاغ، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه حفاظت از چشمه باداب سورت چهاردانگه به اداره کل میراث فرهنگی مازندران واگذار شد، تصریح کرد: برای حفظ این عرصه باید بازدیدهای عمومی محدود شود و یگان حفاظتی در این منطقه مستقر شده است.

 

بزرگ‌نیا با بیان اینکه اشتباه میراث فرهنگی در ثبت چشمه سورت قبل از آنکه متولی آن مشخص شود، را می‌پذیریم، افزود: بعد از اینکه در اسفند سال گذشته چشمه سورت را تحویل گرفتیم، اقدامات خوبی از جمله جذب پیمانکار برای برقراری امنیت و حفاظت از مجموعه چشمه سورت را انجام داده‌ایم.

 

وی ادامه داد : در تلاش هستیم آثار تاریخی همچون قله دماوند، برج لاجیم، شهر رامسر، چشمه سورت و … را هم به ثبت جهانی برسانیم که با توجه به محدودیت‌های یونسکو، قله دماوند در اولویت قرار دارد.

 
این مسئول گفت: جنگل‌های تاریخی استان مازندران باید احیا شوند، چون این مناطق مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با تاکید بر اینکه سال ۹۴ را سال معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مازندران و سال گفتگو با هنرمندان صنایع دستی نامیده‌ایم، اظهار داشت : از ۱۷ اثر تاریخی ایران، که ثبت جهانی شده‌اند، تنها یک اثر متعلق به مازندران است.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.