پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حفظ دین و سعادتمندی، حرکت در راه علما و فقهاست/ توکل و توسل موجب ماندگاری علامه ایازی و علمای بزرگ است

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر ، آیت الله شرف الدین نظری فرزند آیت الله نظری (ره) امروز سه شنبه همزمان با شهادت امام رضا(ع) در آیین یادواره بیش از یکصد شهید روحانی حوزه علمیه جعفریه رستمکلا و بزرگداشت علامه ایازی و دو فرزند بزرگوارشان در مسجد جامع رستمکلا اظهار کرد: رحلت شهادت گونه حضرت رسول(ص) است و ایام شهادت پیامبر خدا و آقا امام‌حسن‌مجتبی (ع) و امام رضا(ع) است  واجتماعی امروز از مقام علم و فقاهت و عالمی بزرگ و سترک است.

وی افزود: در جهان شریعت و طبیعت دو عامل نقش والایی دارد؛ نقش انبیا و پیامبران و ائمه و امامان این دو نقش اساسی لست.

آیت الله نظری گفت: انسان مرکب از جسم و روح است و برای زندگی دنیایی طبیعت را آفرید و برای روح و معنویت و ترقی و تعالی ما شریعت و دین را قبول داد.

وی خاطر نشان کرد: اگر روح از بین برود جسم حاکم و شیطان حاکم می شود.

این حوزه علمیه افزود: علما رفتند اما نقش علامه ایازی از بین‌نمی رود و وظیفه ما برای حفظ دین و سعادتمندی، حرکت در راه علما و فقهاست و در راهی باشیم که رضایت امام زمان باشد و به شبهات توجه‌نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز شبهات فراوانی علیه دین است و یکی از وظایف روحانیت رصد شبهات و پاسخ به آن است و باید شبهات را برای جوانان تبیین کنند تا راه سعادت و حقیقت را پیدا کنند.

به گفته آیت الله نظری، علامه ایازی حوزه علمیه را احداث کرد تا شریعت و دین به جامعه منتقل شود.

وی افزود: رسول و نبی و اولی العزم داریم اما رتبه خاتمیت خاص است و بالاترین و عالی ترین درجه رسالت و نبوت است که در بین ۱۲۴ هزار پیامبر به وجود سیدکائنات محمدبن عبدالله است.

آیت‌الله نظری گفت: نقش امامت در جامعه اسلامی فراوان است  و ما شیعیان بر این اعتقادیم که پیامبر از جانب خداست و امام هم بلید از جانب خدا باشد.

این  استادحوزه علمیه گفت: مشکلات جامعه اسلامی از روزی شروع شد که مردم کلام پیامبر را کنار گذاشته  و در مقابل راه مستقیم غدیر و ولایت علی، راه دیگری برگزیدند و انحراف شکل گرفت.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به سعادت راه همان است که‌پیامبر تبین کرد.

آیت الله ایازی یادآور شد: تکلیف امت اسلامی در زمان غیبت لرتباط با نواب و فقیه است و آنکه فقیه عادل و جامع الشرایط باشد و زمام امور را در دست داشته و از مسیر دین خارج نشود و در کار دین نباید هر کسی دخالت کند و باید عالمان و فقها و روحانیت باید در این ام دخالت کنند.

وی افزود: در رابطه با دین هر کسی نباید نظر دهد و علما و فقها باید نظر دهند.

به گفته آیت الله نظری، امروز تحلیل و بزرگداشت عالمی بزرگ و نستوه  محاهد، مقاوم و بت استقامت علامه ایازی و تحلیل از دو یادگار عزیزش شیخ محمدرضا و محمدجواد ایازی  و تجلیل از خاطره بیش از یکصد شهید این حوزه است.

وی افزود: روحانیت یکی از خصوصیاتش زمان شناسی است و علامه ایازی دارای پیشینه علمی و عملی است و نفس علامه ایازی رشد و پرورش می دهد .

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: علامه ایازی با زمان شناسی حوزه علمیه جعفریه رستمکلا را احداث و طلاب پرورش دادندتا مشعل هدایت در منطقه و کشور و جهان باشند.

وی افزود: آثار علامه ایازی فراوان است و باید در آن تدبر کرد و پرورش حوزه یعنی در طول امتداد هدایت روحانیت باید نقش آفرین باشد و مردم شریعت و دین را از طلاب بعنوان کارشناسان دین بیاموزند و اگر در مکتب اساتید نباشند، نمی توانند  دین را منتقل کنند.

آیت الله نظری گفت: شما برای تعظیم‌ یاد و نام علامه آمدید و این حضور ارزشمند است و بلید همچون همیشه در مسیر روحانیت و ولایت باشید و بدانیم حفظ دین و سعادتمندی، حرکت در راه علما و فقهاست.

 /۸۶۰۰۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.