پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حفاظت از جنگل و توسعه جنگل‌ها مهمترین اولویت منابع طبیعی است

0

ایسنا/مازندران رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر گفت: حفاظت از جنگل و توسعه جنگل‌ها از مهمترین اولویت‌های منابع طبیعی محسوب می‌شود.

سید نقی عزیزی صبح امروز در نشستی با اعضا بسیج رسانه شهرستان بهشهر که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با بیان اینکه ۹۶ درصد کشور عرصه منابع طبیعی و ملی است و حفظ منابع طبیعی از موارد مهمی است که باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: مهمترین اصل در حفظ منابع طبیعی، حفظ جنگل است و در طرح‌های بهره‌برداری و جنگل‌داری حفاظت به شرکت‌های مختلف واگذار شد که منابع طبیعی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی تصریح کرد: از اویل  سال 97 بهره‌برداری از جنگل، قطع و تنفس جنگل در دستور کار قرار گرفت و هر کدام از این موارد به‌مدت 10 سال در جنگل ممنوع است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر گفت: مهمترین بحث ما حفاظت از جنگل است که طرح ملی حفاظت سبز و جنگل کاری در دستور کار بوده و درختکاری در بیش از 100 هکتار از جنگل‌های بهشهر با هدف توسعه منابع طبیعی در دست انجام است.

عزیزی ادامه داد: آتش سوزی، مبارزه با قاچاقچیان، کنترل دام غیرمجاز و استعلام اراضی از فعالیت‌های دیگر این اداره است.

وی با اشاره به بحث معادن در رستمکلا بهشهر خاطرنشان کرد: در این راستا هم معادن غیرمجاز تعطیل می‌شوند، با جدیت در این بخش وارد عمل شده‌ایم و احیا جنگل‌های اطراف در دستور قرار گرفت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.