پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور ۱۵ هزار زائر در یادمان شهدای هفت‌تپه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس جانی‌پور در ارتباط با حضور پر شور زائران سرزمین نور در یادمان هفت تپه اظهار کرد: در سال گذشته چندین اقدام اساسی و زیرساختی در یادمان شهدای هفت تپه انجام شد.

وی به ساخت سقف رواق یادمان شهدای هفت تپه، سنگ کاری و بتن کاری دور تا دور رواق اشاره کرد و افزود: با اضافه شدن سقف به وسعت ۵۰۰ متر، ظرفیت حضور زائران برای نماز، استقرار موقت و پذیرایی به ۶۵۰ نفر رسیده است.

مسؤول یادمان شهدای هفت تپه با بیان اینکه ۴ هکتار از مساحت هفت تپه دیوار کشی شد، خاطرنشان کرد: پیگیر سند یادمان هفت تپه هستیم، سال گذشته موافقت اصولی آن از خوزستان اخذ شد و در حال حاضر در نهاد ریاست جمهوری است تا ۵ هکتار هم به ۱۰ هکتار قبلی اضافه شود.

جانی‌پور ادامه داد: برای سال جدید ادامه اقدامات و ایجاد سقف کاذب در رواق انجام خواهد شد، دو حسینیه نیز طراحی شده و با کمک ستاد اجرایی و گروه‌های جهادی به سرانجام می‌رسد.

وی گفت: از ۱۵ هزار زائر در یادمان شهای هفت تپه پذیرایی شد و علاوه بر استان های مازندران و گلستان از شیراز، کاشان، اصفهان، قم نیز زائر داشته‌ایم.

*عیدانه شهدایی در هفت تپه

به گزارش فارس، ویژه برنامه عید نوروز امسال نیز در یادمان شهدای هفت تپه برگزار شد.

این آئین عیدانه شهدایی با حضور سردار سیاوش مسلمی  فرمانده سپاه کربلا، سردار ملک فرمانده سپاه نینوا گلستان، حجت الاسلام جعفری  ریاست دادگستری استان اصفهان و مسؤول ستاد مردمی احیای یادمان هفت تپه، سردار میرشکار  از فرماندهان دوران دفاع مقدس و نیز با حضور زائرین مازندرانی سرزمین نور و اهالی بومی منطقه هفته تپه با مداحی حاج صادق آهنگران همراه بود.

صادق آهنگران نیز با بیان اینکه در هفت تپه ۱۵۷ شهید مازندرانی و گلستانی تقدیم انقلاب شد، افزود: لشکر  ۲۵ کربلا از نظر شجاعت، غیرت و انگیزه زبانزد بود.

وی با اشاره به اینکه شاید بتوان گفت این لشکر بهترین لشکر بود، بیان کرد: هر کجا که خط شکسته نمی شد می گفتند که لشکر ۲۵ کربلا برود و  خط را بشکند.

آهنگران با بیان اینکه امیدوارم که لشکر ۲۵ کربلا با جوانان مازندرانی اضافه تر شد، خاطرنشان کرد: امسال مازندرانی‌ها در راهیان نور با شکوه و عظمت بیشتری حضور پیدا کردند و امید است که علاوه بر عید نوروز در طول سال نیز رائران حضور پیدا کنند.

وی گفت: مردم ما باید فداکاری های شهدا، آزادگان و ایثارگران را ببینند و به نسل بعد منتقل کنند.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.