پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور یکپارچه پای صندوق‌های رای نشانه ایستادگی در برابر استکبار است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی خطیب جمعه ساری در خطبه‌های جمعه ۲۸ خرداد ماه همزمان با روز انتخابات، اظهار کرد: جامعه‌ای که تقوا نداشته باشد به سرمنزل مقصود نمی‌رسد، از این توجه به تقوا و دوری از حلال و حرام ضرورت دارد. 

وی افزود: حضرت علی (ع) همواره به دوری از دلبستگی دنیا در کنار دنیاداری تاکید داشتند، داشتن دنیا خوب است اما شیفته و دلبسته دنیا بودن بد، چرا که به ما اجازه انجام اعمال نیک و خیر را نمی‌دهد و شخصی که عاشق دنیا است کار خوب سرش نمی‌شود.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: کسی فریب ظواهر و لبخند تلخ و فریب‌کارانه دنیا را بخورد و خیال کند دنیا همیشه برای او هست و مایه آرامش است سخت اشتباه می‌کند، برای اینکه فریب دنیا را نخوریم نباید دلبسته دنیا باشیم.

خطیب جمعه ساری با اشاره فرموده  پیامبر اکرم (ص)، گفت: برای انسان عاقل چهار نشانه توصیه شده؛ عاقلان دلبسته به دنیا نیستند، همواره به آخرت‌ فکر می‌کنند، برای خانه ابدی و قبر خود  امکانات و وسایل آماده می‌کنند و در آخر اینکه از قیامت ک روز جزا غافل نیستند، بنابراین در دنیا باید عاقل باشیم.

این مسؤول تاکید کرد: دل نبستن به دنیا و به فکر آخرت بودن‌ و فریب دنیا را نخوردن بسیار مسئله مهمی است که همه باید به آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه سه‌شنبه آینده یازدهم ذی القعده سالروز ولادت امام رضا (ع) است، گفت: امام هشتم ما شیعیان رئوف و رحمت بیکرانش همچون دریا است، پارسا و گناهکار را می‌پذیرد چه بهتر اینکه با پارسایی به دیدنش برویم.

محمدی‌لائینی با اشاره به در پیش بودن آغاز هفته قوه قضاییه و سالروز تبلیغات اسلامی، تاکید کرد: همه باید برای تبلیغات اسلامی اهمیت ویژه‌ای در زندگی خودمان قائل باشیم، مبلغ باشیم و از مبلغان دینی پیروی کنیم، سازمان تبلیغات امکانات محدودی دارد مسئولان باید برای این سازمان حداکثر امکانات را درنظر بگیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین اعلام کرد: تبلیغات اسلامی ما همواره در مساجد و محافل مردمی بوده و مردم به دولت تکیه نمی‌کنند، در کنار سایر هزینه‌ها، باید در مسیر تبلیغات دینی مایه گذاشته و مهم‌تر اینکه تلاش کنیم موقوفاتی در این زمینه داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه سی‌ام خرداد ماه سالروز بمباران و حمله مسلحانه گروهک منافقین با نظام اسلامی و مردم در حرم مظهر رضوی است، ادامه داد: متاسفانه در پی این حمله ۱۷ هزار انسان بی‌گناه در کوچه و خیابان به شهادت رسیدند، ۳۱ خرداد ماه نیز سالروز شهادت شهید عارف دکتر مصطفی چمران است همان کسی که پرچم عرفان را در میدان جهاد برافراشت و عارفانه جنگ کرد.

وی با اعلام اینکه واکسن بومی ایرانی توسط ۶۵۰ دانشمند و نخبه ایرانی تولید شد و ایران جزو ۶ کشور برتر در این بخش شناخته شد، اظهار کرد: این پیروزی از برکات انقلاب اسلامی است، جالب این که ضریب امنیت و تاثیرگذاری واکسن ایرانی بسیار بیشتر از واکسن خارجی است‌.

محمدی‌لائینی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در صبح امروز، گفت: ملت ایران از انتخابات امروز خیر خواهند دید، همچنین مشارکت مردمی در مسائل سیاسی همچون انتخابات مقابل فتنه‌های دشمن، حضور در صحنه‌های ملی و استکبارستیزی را از برکات انقلاب است.

خطیب جمعه ساری بیان کرد: اینکه رای بدهیم بهتر است، باید ببینیم خدا و شهدا چه می‌خواهند، امروز ملت ایران با حضور یکپارچه همگانی پای صندوق‌های رای مقابل نظام استکبار ایستاندند، توزیع درست و عادلانه تعرفه‌ها و به موقع رساند آن در رای‌گیری، از مواردی است که باید قابل توجه باشد.

 /۸۶۰۴۸/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.