پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور مهدی زمانپور کیاسری در ضیافت افطار «وحدت و مقاومت»

افطاری «وحدت و مقاومت» با حضور گروه‌های مختلف شیعه و سنی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از فارس، در این مراسم که به همت اتحادیهٔ بین‌المللی امت واحده برگزار شده بود، شخصیت‌های مختلف هنری و فرهنگی از جمله بهروز افخمی کارگردان، سید سلیم غفوری مستندساز و مدیر شبکه مستند سیما، محسن مقصودی مجری برنامهٔ ثریا، سعید و وحید فرجی مستندساز، محسن نفر آهنگساز، نعمت‌اله سعیدی نویسنده، حبیب احمدزاده نویسنده و مهدی زمانپور کیاسری مستندساز، حضور داشتند.

 

همچنین حسین کچوئیان، شهاب اسفندیاری، فروز رجایی‌فر، علی انتظاری، میثم مهدیار و … از شخصیت‌های دانشگاهی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

 

 

بعد از مراسم افطاری، سلیم غفوری، دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده و رئیس شبکه مستند با بیان لزوم همدلی و هم‌افزایی بیشتر بین برادران و خواهران با توجه به شرایط نامطلوب منطقه‌ای به‌عنوان هدف افطاری «وحدت و مقاومت» به تشریح فعالیت‌های امت واحده پرداخت.

 

 

 

دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده گفت: امت واحده در چند سال اخیر سنگ بنای حرکت‌هایی را درزمینه‌ وحدت و مقاومت گذاشته است و فعالیت‌هایی را در این مسیر ازجمله برپایی کاروان آسیایی رفع حصر غزه، کاروان صلح سوریه، کاروان الی بیت‌المقدس و کاروان سرزمین برادری داشته است که هدف همه‌ این‌ها گسترش روحیه اخوت و برادری در جامعهٔ ما بوده است.

 

وی در ادامه از برنامه جدید امت واحده تحت عنوان «برنامه تلویزیونی هم‌قصه» سخن گفت که تلاش دارد با حضور چهره‌های مختلف بین‌المللی، قصه‌هایی را که کمتر در فضای بین‌المللی شنیده‌شده است، برای مخاطبان داخل کشور بیان کند. این برنامه قرار است بعد از ماه مبارک رمضان به روی آنتن شبکهٔ یک سیما برود.

 

در ادامه این نشست سید روح‌الله رضوی، از طراحان برنامهٔ تلویزیونی هم‌قصه، با بیان فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار اتحادیه بین‌المللی امت واحده در طول شش سال گذشته گفت: اغلب فعالیت‌هایی که این اتحادیه در سال‌های اخیر انجام داده مربوط به مخاطبان خارج از کشورمان بوده و این بار هدف ما این است که تحت عنوان یک برنامه تلویزیونی به‌طور مستقیم مخاطب ایرانی را مخاطب قرار دهیم. این برنامه عصاره‌ای از تجربیات امت واحده در این سال‌ها بوده است که قرار است به‌صورت هفتگی از شبکه اول سیما، بعد از ماه مبارک رمضان پخش شود.

 

در ادامه این نشست حبیب احمدزاده از فعالان عرصه ادبیات و هنر پایداری بیان کرد که ما هیچ‌وقت نباید اجازه دهیم که دشمن بر ما حاکم شود و بین ما حکمیت کند که در حال حاضر آمریکا در این منطقه ضمن کمک به داعش به‌نوعی خودش را ضد تروریست نشان می‌دهد.

 

بهروز افخمی، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس از دیگر سخنرانان این نشست بود که ضمن خوشحالی از ورود اتحادیه بین‌المللی امت واحده به فضای برنامه‌سازی، اظهار امیدواری کرد که این اتحادیه بتواند از فضایی که در رسانه ملی فراهم شده است بهره کافی را ببرد. وی افزود که فعالیت‌هایی این‌چنینی باعث شناساندن ما به مردم دنیا می‌شود و زمینه را برای تولید فیلم‌های داستانی به زبانی غیر از زبان فارسی فراهم کند.

 

در ادامه این نشست نیز، نفر آهنگ‌ساز و مدرس موسیقی و رجایی‌فر رئیس ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام و علی انتظاری، جامعه‌شناس و دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی به بیان خاطرات و سخنانی ناظر بر مفهوم امت واحده و فضای عمومی اتحادیه امت واحده پرداختند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.