پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور مجدد ملخ های شکم بادمجانی در چهاردانگه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مهمترین گونه‌ای که در سالهای اخیر افزایش جمعیت داشته Bradyporus latipes معروف به ملخ بادمجانی یا ملخ شکم بادمجانی است که در روزها و هفته های اخیر اما این ملخ ها دوباره در مزارع چهاردانگه جولان می دهند.

ملخ های شکم بادمجانی ملخ هایی بدون بال و نسبتاً بزرگی هستند و به طول ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر و در فرق سر سه نوار طولی تیره مشاهده می شود. پیش گرده به رنگ نخودی روشن و در قسمت جلو تیره رنگ است. حلقه های شکم سیاهرنگ با نقاط روشن می باشند.

تنها راه مقابله با ملخ شکم بادمجانی مبارزه شیمیایی است. هر چند این ملخها از نظر مردم آفت محسوب میشوند اما در واقع بعنوان یکی از زنجیره های غذایی پرندگان شناخته شده اند و با گرمتر شدن دمای هوا تا اوایل مرداد پس از تخم ریزی از بین میروند بنابراین فقط برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مزارع و باغ ها در هشت هزار هکتار از مراتع مجاور باغات و مزارع مناطق ییلاقی سمپاشی انجام شده است.

البته برای امسال تعداد این ملخ ها به دلیل بارندگی بیشتر در استان کمی کمتر از سال و سالهای قبل بوده ولی این تداد به ویژه در نواحی خشک بالادست کیاسر و در منطقه واوسر بیشتر مشاهده شده است.

یکی از خصلت های عجیب این گونه از ملخ که بسیار نمود دارد همنوع خواری است که شکل عجیبی در این موجودات وجود دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.