پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور سفرای خارجی در مازندران بستری مناسب برای گسترش همکاری با این کشورها است

0

حسن خیریانپور روز دوشنبه در حاشیه سفر سفیر اتریش به مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالسازی دیپلماسی اقتصادی و شناسایی ظرفیت‌های استان از دیگر اهداف سفر سفیران و رایزنهای اقتصادی کشورهای مختلف به مازندران است.

وی با اشاره به سفر سفیر اتریش گفت: سفیر اتریش از استاندار مازندران خواسته بود تا برای ارزیابی ظرفیت های گردشگری به این استان گردشگرپذیر سفر کند و به همین خاطر استاندار از رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هم خواست تا در نشست مشترک در خصوص محورهای اقتصادی ، گردشگری ، تبادل علمی و دانشگاهی با سفیر و رایزن های اقتصادی اتریش شرکت کند.

معاون استاندار مازندران گفت: مذاکرات با سفرای کشورهای خارجی در تهران می تواند مبنایی برای امضای تفاهم نامه های همکاری و گسترش و تعمیق همکاری ها بخصوص برای بخش خصوصی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت های بالقوه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف خصوصا گردشگری استفاده شود تا شاهد رشد و شکوفایی منطقه باشیم.

خیریانپور همچنین تاکید کرد در این دیدارها علاوه بر معرفی ظرفیت های منحصر بفرد استان مازندران، با سفرا، در زمینه صادرات انواع محصولات منطقه به این کشورها مذاکره می شود.

 سفیر اتریش در تهران هم علاقه‌مندی کشورش به توسعه همکاری ها بخصوص در بحت گردشگری بیان کرد و گفت: با توجه به علاقمندی طرفین، اتریش بدنبال توسعه همکاری در حوزه گردشگری با مازندران است. 

اشتفان شولتز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشور اتریش علاقمند به گسترش همکاری در حوزه فرهنگی و اقتصادی با ایران است چرا که همکاری های فرهنگی مستقیمی در حوزه گردشگری دارد و در صورت علاقه مندی مازندران این همکاری گسترش پیدا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد : ضمن اینکه همکاری های اقتصادی بین اتریش و مازندران در حوزه دام و طیور وجود دارد.

سفیر اتریش در تهران همچنین قرار است  از مناطق ویژه گردشگری مازندران  بازدید کند.

/۱۶۰۲/۹۹۲۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.