پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضرت زهرا (س) شهید راه ولایت است

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ دوم سیدمحمد شاهچراغی شامگاه شنبه در شانزدهمین یادوراه ۴۴ شهید منطقه کسلیان سوادکوه، با بیان اینکه مشابهت‌های بسیاری میان جوانان و شیعیان برای دفاع از این انقلاب و حضرت فاطمه (س) وجود دارد، سه ویژگی بارز حضرت زهرا (س) را اخلاص، نثار جان در راه ولایت و انفاق برشمرد.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب استان قم، با اشاره به اینکه همه کارهای حضرت زهرا (س) در راه رضای خدا بوده است؛ ماندگاری ایشان را کار برای خدا عنوان و خاطرنشان کرد: کاری که برای خدا انجام شود، ماندگار می‌شود و شهدای این انقلاب و جنگ نیز به واسطه اخلاصشان ماندگار شدند.

وی نمونه‌ای بر مدعای ماندگاری این شهدا را همین یادواره شهدا عنوان کرد و افزود: امروز شانزدهمین سال برگزاری یادواره شهدا در اینجا است که با چنین شوری انجام شده چراکه شهدا جز خدا را نمی‌دیدند و دنبال این نبودند که بعدها چه می‌شود و شهدا نمونه میدان عمل برای خدا هستند.

سردار شاهچراغی تاثیر کلام امام و رهبری را علی‌رغم همه دشمنی‌ها و تلاش‌های دشمنان، همین اخلاص دانست و افزود: بیشترین دشمنی و اهانت، در فضای رسانه‌ای علیه رهبری و ولایت است اما مشاهده می‌کنید که همچنان این کلام نافذ است چرا که اگر جنس کلام از سر رضای خدا باشد، اثرگذار است.

وی با بیان اینکه آنچه جبهه مقاومت را پیروز کرده، تلاش برای رضای خدا بوده است، گفت: در این میدان رزم، از یمن، عراق، سوریه، افغانستان، بحرین و هر جایی که تقابل حق و باطل وجود دارد؛ اگر جایی ماندگار شده، دلیل این است که مجموعه‌ای برای رضای خدا پا به میدان گذاشته‌اند.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه حضرت زهرا کشته راه ولایت است، گفت: ایشان تا جان در بدن داشت پای امامش ایستاد و به تبع او در عاشورا، یاران سیدالشهدا این گونه عمل کردند و شهدا ما هم همین گونه بودند؛ خانواده شهدا سرتان بالا باشد چراکه این شهدا کاری کردند که حضرت زهرا و سیدالشهدا انجام دادند.

وی با اشاره اقدامات دشمن و بویژه تلاش آنها از بیرون و داخل در چند ماه اخیر برای شکستن این مقاومت، گفت: جوانان با تیپ‌های مختلف ثبت نام کردند و آماده رفتن به میدانی هستند که بازگشت از آن مشخص نیست و کسانی بریده‌اند که منتظر بودند از قِبَل انقلاب به جایی برسند و در جایگاه خدمت بجز خیانت کاری نکردند و قدمی برنداشتند.

وی سومین امتیازی وجودی حضرت زهرا (س) را انفاق و در فکر مردم بودن برشمرد و گفت: ایشان حتی برای انفاق جانش، میدان‌دار است؛ در حالی که یک خانم و مادری است که فرزندان کوچک دارد و شهدای ما هم همین هستند و در کجای عالم بجز مکتب شیعه سراغ داریم که انسان‌هایی برای رضای خدا از سر اخلاص اینگونه جان دهند.

شاهچراغی با بیان اینکه شهدا با جانبازی خود این چهل سال را پیش برده‌اند، خاطرنشان کرد: گمان نکنید که با مذاکره کاری انجام شده است، دشمن تمام تلاش خود را کرد و چیزی کم نگذاشت اما بچه‌ها با انفاق جان خود ایستادند.

وی یکی از بهترین اقدامات در دوره نامردی در این عالم را توجه به این شهدا دانست و گفت: با ایستادن پای شهدا که همان ایستادن در پای رهبری است، مشکلات حل می‌شود و هرچند در سپاه سیدالشهدا بودن سختی دارد، اما همه سختی‌ها ماحصل ایستادن در میدان انقلاب نیست بلکه بخشی از آن سبب دشمن درست و بخشی ناشی از بی عرضگی و نامردی است و امیدواریم که خون شهدا هدر نرود و پای آنها بایستیم.

در ادامه این مراسم، سرهنگ اصغر ذبیحی، مسئول برگزاری یادوراه ۴۴ شهید منطقه کسلیان سوادکوه با بیان اینکه یادوراه شهدا یک حرکت مردمی، در جهت حفظ یاد و ارزش‌ها شهدا است، گفت: پیش از برگزاری از خانواده شهدای منطقه کسب اجازه کرده‌ایم و اعضای کمیته‌های برگزاری این یادواره همه از جوانان همین منطقه بوده است چرا که اعتقاد داریم، جوانان با شور و شعوری که دارند هر ماموریتی را به نحو احسن انجام خواهند داد و این جوانان نمونه‌ای از همان جوانان دیروز هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.