پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضرت زهرا (س) الگوی برجسته جهاد تبیین در طول تاریخ است

0

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، حجت‌الاسلام محمد قمی در مراسم شب شهادت حضرت زهرا در عزاداران هیأت یافاطمه الزهرا مصلای بزرگ بابل، سبک زندگی فاطمی را نیاز جامعه امروز دانست و اظهار کرد: سبک زندگی علوی و فاطمی امروز نیاز جامعه ماست زیرا بی‌بی دو عالم با همه وجود پای ولایت ایستاد و هزینه داد.

وی گفت: در جنگ روایت‌ها و تبیین باید تبیین فاطمی را الگو قرار دهیم زیرا وجود مبارک زهرای مرضیه (س) به درب منزل تک تک انصار و مهاجران می‌رفت تا نسبت به جبهه حق روشنگری کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: خطبه خوانی بی‌مانند حضرت زهرا (س) در مسجد پیامبر استیضاح مدعی خلافت بود و این روشنگری و جهاد تبیین در تاریخ بی‌همتا است.

وی افزود: این عصر که رهبر انقلاب جهاد تبیین را ضروری‌ترین اقدام در مقابل هجمه بالای رسانه‌ای دشمنان بیان فرمودند در زمینه جهاد تبیین باید با تمام وجود به میدان بیاییم و برای اقامه حق به مانند حضرت زهرا (س)  پای همه چیز بایستیم.

قمی با تشریح چگونگی جهاد تبیین توسط حضرت زهرا  (س) در دوران بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام، تاکید کرد: مکتب فاطمی مکتبی است که در آن باید هم اهل صبر و هم اهل جهاد تبیین باشیم زیرا برای جهاد تبیین و روشنگری باید هزینه داد و ناملایمات را به جان خرید.

وی خاطرنشان کرد: تاسی به صدیقه طاهره (س) امروز واجب است زیرا امام عصر الگوی زندگی خود را حضرت زهرا (س) بیان می‌کند و همواره به وجود حضرت زهرا  (س) تاسی می‌کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تشریح شرایط اقتصادی دوران زندگی مشترک امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س)، گفت: نباید شرایط سخت اقتصادی ما را از اقامه حق دلسرد کند و الحمدلله مردم در شرایط سخت اقتصادی امروز پای حق ایستادند اما باید بدانیم شرایط اقتصادی دوران زندگی حضرت زهرا بسیار سخ‌تر از امروز بود اما وجود مبارک حضرت زهرا با همه این سختی ها و لطمات وارد آمده به ایشان همچنان پای حق ایستاد.

وی ادامه داد: سبک زندگی فاطمی یعنی اینکه فعالیت اجتماعی و جهاد تبیینی در دفاع از ولایت مانع از وظایف مادری حضرت زهرای (س)  مرضیه نشد و خانواده داری و تربیت فرزندان، ارتباط با بستگان و روابط اجتماعی آن حضرت برای بانوان ما الگوست. 

پایان پیام/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.