پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حسی که برای درک آن باید «خادم‌الشهدا» باشی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، موسم راهیان نور فرا رسیده و این روزها زائران زیادی برای حضور در مناطق عملیاتی رهسپار این سفر نورانی می‌شوند، از دورترین نقاط کوله بارشان را بسته اند تا همنشینی با شهدا را تجربه کنند.

در این میان اما افرادی هستند که برای میزبانی زائران سرزمین نور راهی این سفر شده‌اند و با عنوان خادم الشهدا به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند. 

جوانان و نوجوانان زیادی داوطلبانه در مسیر خدمتگزاری به شهدا و زائران آنها قدم برداشته‌اند که اکثر آنها برای اولین بار خادمی را تجربه می‌کنند و با ما از حال و هوای وصف نا پذیر خود می‌گویند.

*خادمی برای شهدا را نمی‌توان وصف کرد باید آن را لمس کرد

زهرا سمیعی از شهرستان آمل ۸ سال در راهیان نور حضور داشته، اما امسال به عنوان خادم اولین بار است که خدمت‌رسانی می‌کند و می‌گوید: خادمی برای شهدا با زائر بودن قابل قیاس نیست، خادمی یک واژه‌ای است که در آن حل می‌شویم، حتی گاهی خسته هم باشیم چون اسم خادم شهدا را داریم خستگی را احساس نمی‌کنیم و به کارمان ادامه می‌دهیم چراکه در قبال فداکاری‌های که شهدا برای ما کردند این کار، چیزی نیست.

وی با بیان اینکه حس خادمی برای شهدا را نمی‌توان وصف کرد باید آن را لمس کرد، بیان می‌کند: راهیان نور از اسمش مشخص است یعنی به سمت نور، وقتی یک بار به اینجا بیایید برای سال بعد در هیمن زمان گویی چیزی را گم کرده اید و عطش حضور در شما بیشتر و این منطقه برایتان غیرقابل ترک می‌شود برای همین هم می‌گویند که شلمچه و مناطق جنگی کربلای ایران است.

این خادم شهدا بیان می‌کند: وقتی در مناطق جنگی حضور پیدا می‌کنیم دریچه‌ای از شناخت برایمان باز می‌شود که تا به حال آن را ندیده‌ایم، اینجا فرد را به شناخت می‌رساند و متحول می‌کند.

*برای سال بعد هم برای خادمی به مناطق عملیاتی می‌آیم

محمدمهدی حسینی از بابلسر نیز برای اولین بار است که به عنوان خادم الشهدا حضور پیدا کرده است و می‌گوید: این توفیقی است که از ارباب شهیدان به ما رسیده است، و امروز علم زنده نگه داشتن یاد شهدا پابرجاست.

وی با بیان اینکه اگر توفیق باشد برای سال بعد هم برای خادمی به مناطق عملیاتی می آیم، بیان می کند: این توفیق به نظرم از طرف شهدا بوده است، در اینجا یاد گرفتم که هر چه افتاده تر باشید مقامتان بالاتر است. این انگیزه و حسی است از طرف خداوند متعال که فرد را برای خدمتگزاری حرکت می دهد، باید هر عملی که انجام می دهیم رضایت شهدا و اربابمان امام زمان (عج) را در نظر بگیریم.

*بهترین سفرهای عمرم را در راهیان نور تجربه کردم

خانم مختاری هم از آمل برای بار اول است که به عنوان خادم شهدا حضور پیدا کرده، آرزویش این بود خادم شهدا باشد و اصلا قرار نبود که امسال به مناطق  عملیاتی بیاید اما خیلی اتفاقی این امر مهیا شد و خوشحال است که شهدا خادم الشهدایی او را امضا کردند.

وی خادم الشهدا بودن را حسی شیرین وصف و برایش دلچسب است که از مهمان های شهدا پذیرایی می‌کند.

می‌گوید: اینکه می بینم دختران با سن کم برای حضور در این منطقه اشتیاق از خود نشان می‌دهند خیلی خرسند هستم، راهیان نور یک تجدید دیدار با شهدا است، یک خاطره شیرین که حال و دل آدم را خوش می کند، من بهترین سفرهای عمرم را در راهیان نور تجربه کردم.

خانم مختاری می‌گوید: در خانه ما، یک شهید است که مادرم می‌گوید او روزی خانه ماست و من به نیابت از شهید سلطانی در اینجا حضور دارم، عشق به شهدا ما را در اینجا نگه داشته است و برای همین می‌توانیم دلتنگی و دوری از خانواده را تحمل کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/غ/ی


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.