پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حرکت به سمت صنعتی شدن کشتارگاه‌های دام رویکرد دولت سیزدهم است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه در مازندران ۱۹واحد کشتارگاه دام در استان تعطیل و ۶ واحد سنتی در حال فعالیت است، گفت: مازندران ۳ واحد کشتارگاه دام صنعتی دارد؛ رویکرد دولت سیزدهم بهره‌مندی از کشتارگاه‌های صنعتی است و در این مسیر اقدامات خوبی در دو سال اخیر انجام شده است.

حمزه آقاپور کاظمی ۲۷ خرداد در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام اینکه مصوبه تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی در استان تهیه شده و در حال اجرا است، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده  کشتارگاه سنتی در آمل تعطیل و قصابان این شهرستان از ظرفیت کشتارگاهی شهرهای همجوار و شهرستان بابل استفاده می‌کنند.

وی افزود: مصوبه تعطیلی کشتارگاه سنتی رامسر هم تهیه و با راه اندازی کشتارگاه‌های صنعتی شهرستان تنکابن و چالوس طرح اجرا می‌شود.

آقاپور کاظمی به مشکلات کشتارگاه‌های سنتی که در نزدیکی شهر قرار دارند، اشاره کرد و گفت: احتمال انتقال انوع بیماری مشترک انسان و دام بسیار جدی است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران حمل و نقل نامناسب، زنجیره سرد، عدم نظارت، نداشتن تایید بهداشتی و نگهداری اولیه را از دیگر مشکلات کشتارگاه سنتی دانست و ادامه داد: بوی نامطبوع و دفع خون و ضایعات کشتارهای دام سبک و سنگین از مشکلاتی بود که ساکنین همجوار کشتارگاه گلایه‌مند بودند.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۶ واحد کشتارگاهی سنتی دام در مازندران، یادآور شد: مازندران ۱۹ واحد کشتارگاه دام سنتی داشت که تعطیل شد و در حال حاضر ۳ واحد کشتارگاه دام به صورت صنعتی در این استان فعال است.

آقاپور کاظمی با اعلام اینکه در منطقه شرق مازندران واقع در شهرستان بهشهر پروژه کشتارگاه صنعتی در مرحله صدور پروانه تاسیس قرار دارد، اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم بهره‌مندی از کشتارگاه‌های صنعتی است و در این مسیر اقدامات خوبی در دو سال اخیر انجام شده است.

به گفته مجید کشاورزی، مدیرعامل یکی از کشتارگاه‌های صنعتی در شهرستان بابل از سال ۱۳۹۴ این واحد از دولتی به بخش خصوصی واگذار شد و روزانه ۱۰۰ راس دام سنگین و ۱۰۰۰ راس دام سبک در دوشیفت کشتار می‌شود.

حرکت به سمت صنعتی شدن کشتارگاه‌های دام رویکرد دولت سیزدهم است

کشاورزی بیان کرد: کشتارگاه‌های صنعتی با توجه به قابلیت‌های که دارند تنها با ۵۰ درصد ظرفیت اسمی در حال تولید هستند و همه نیازمندی‌های استان را تامین می‌کنند.

به گفته مدیرعامل کشتارگاه صنعتی در شهرستان بابل، به مناسبت عید قربان به تمام مراجعه کنندگان برای ذبح گوسفند خدمات رایگان ارائه می‌شود.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.