پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حدود 6 هزار کودک مازندرانی زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، فاطمه آسایی روز شنبه در نشست پیگیری وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل کمیته امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در ساری افزود که ۹۰۰ تن از این کودکان بازمانده از تحصیل محسوب می شدند که تمامی آنها با ارجاع‌های مشاوره فردی و پیگیری و ورود از طریق دهیاران، به تحصیل بازگشتند.

کمیته امداد مازندران در مجموع بیش از ۵۲ هزار خانوار را با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش دارد.

نماینده دادگستری مازندران هم در این نشست از تشکیل یکهزار و ۵۳۵ فقره پرونده شخصیت در سال گذشته برای کودکان و برخی از مجرمین سیاسی و قصاص عضو خبر داد.

صدیقه دباغی از اجرای نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان در تمامی مدارس شهرستان نکا، نظام دادرسی ویژه اطفال و حضور مشاوران در محاکم اطفال با انتخاب از میان دانشگاهیان و فرهنگیان بازنشسته به عنوان بخشی از اقدامات دستگاه قضایی برای کودکان یاد کرد.

وی تشکیل پرونده شخصیت برای کودکان را زمینه ساز بررسی جرم توسط مددکار برشمرد و تاکید کرد: تا پرونده شخصیت تشکیل نشود پرونده کیفری اجرایی نمی‌شود و مشاور می‌تواند در زمینه مجازات، به قاضی پیشنهاداتی ارائه کند.
نماینده دادگستری مازندران یادآور شد: سال ۹۷ یکهزار و ۵۳۵ فقره پرونده شخصیت تشکیل شد که البته همه آنها ویژه اطفال نبوده و برای مجرمان سیاسی و قصاص عضو هم این پرونده تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کودکان کانون اصلاح و تربیت، قربانی خانواده هستند که بستر وقوع جرم دارند، گفت: انتظار داریم مشکلات کودکان کانون اصلاح و تربیت با ورود خیران، رفع شود.

دباغی با اشاره به اینکه قوه قضائیه در بحث حقوق کودک با ۲ معاونت فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم فعالیت می‌کند، افزود: معاونت فرهنگی دادگستری مازندران برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی با هدف تربیت کودکان و نوجوانان، کارگاه‌های آموزشی برگزار کرده است.

وی افزود: طراحی محتوایی و اجرای کارگاه‌های پایه تربیتی با هدف تربیت کودک سالم برای مادران هم از طرح‌هایی است که در دادگستری مازندران اجرا شد.

دستگاه‌های متولی آموزش به کودکان گزارش دهند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران هم در این نشست گفت: برای فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف به ویژه مسائل فرهنگی، کودکان، عامل منتقل کننده بسیار مهمی هستند.
سمیه قاسمی طوسی با تاکید بر تربیت نسل هوشمند، افزود: آموزش به کودکان باید بر اساس نیاز جامعه امروز باشد.
وی با بیان اینکه نسبت به کودکان بازمانده از تحصیل، احساس تکلیف می‌کنیم، گفت: دستگاه‌های متولی در این زمینه نسبت به ارائه وضعیت این کودکان اقدام کنند.

این مسئول افزود: از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرایی شدن حقوق کودک و خانواده استفاده می‌کنیم چرا که سمن‌ها ظرفیت مهمی در این زمینه هستند.

۹۹۲۷/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.