پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حدود ۹۰ درصد از آملی‌ها پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، احمد علی رمضانی امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبر این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: امیدواریم با افزایش عملکرد و فعالیت شبانه‌روزی بتوانیم در کنترل کرونا و قطع زنجیره انتقال مفید باشیم.

وی با اشاره به اینکه توانستیم پیک سوم کرونا را با مدیریت بهتر و هدفمندی بیشتر کنترل کنیم، گفت: پیک سوم شیوع ویروس کرونا در بیشتر استان‌ها به مرحله‌ای رسید که توان حوزه بهداشت و درمان برای پاسخگویی به مردم کمتر بود و شاهد بروز بحران بودیم ولی در مازندران و شهرستان آمل در پیک سوم تعداد بیماران به حدی نرسید که در پاسخگویی به مردم دچار مشکل شویم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با اعلام اینکه در سفر اخیر یکی از معاونان وزیر بهداشت و درمان به مازندران در عملکرد مسؤولان استانی در پیک سوم کرونا خوب ارزیابی شده بود، تصریح کرد: قله پیک سوم به حدی بود که شاهد تجمع بیماران و کمبود تخت بیمارستانی برای بستری شدن افراد نبودیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش مرگ و میر خواهیم بود، یادآور شد: باید در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسؤولان، اصحاب رسانه و خبر تذکرات لازم داده شود و عملکرد کادر درمان و بهداشت به مردم اطلاع‌رسانی شود.

رمضانی با بیان اینکه مردم باید بدانند وضعیت شیوع ویروس کرونا و  رعایت پروتکل‌ها در شهرشان چگونه است، یادآور شد: اگر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و نهادها و دستگاه‌ها رعایت نشود شاهد افزایش ابتلا به کرونا، ازدیاد اشغال تخت بیمارستانی و در نهایت افزایش مرگ و میر هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر زمان رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کم شود میزان بستری و مرگ و میر افزایش می‌یابد، گفت: باید همه اقشار مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با اشاره به در پیش بودن روزهای پایان سال و فرا رسیدن عید نوروز، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ورود به روزهای پایانی سال، بازارها شلوغ‌تر شده، فاصله‌اجتماعی کمتر و پروتکل‌های بهداشتی خیلی کم رعایت شود.

این مسؤول با بیان اینکه در روزهای پایانی تجمعات در بازار و ادارات افزایش می‌یابد و با عدم رعایت مردم شاهد بروز پیک جدید باشیم، متذکر شد: نباید در زمان تحویل سال جدید و عید نوروز شاهد بروز پیک بدتر و قوی‌تر از پیک‌های گذشته باشیم.

رمضانی بیان کرد: در زمینه شیوع کرونای انگلیسی هم همه نگران هستیم زیرا درگیری پائین‌تر از سن ۲۰ سال را شامل شده و سرعت انتقال ان بسیار زیاد است.

وی با اشاره به بالا بودن میزان مرگ و میر در افراد مبتلا به کرونای انگلیسی، ادامه داد: مردم باید خیلی بیشتر از گذشته در زمینه ابتلا به ویروس کرونا و کرونای انگلیسی حساس باشند و حتما بدانند انواع کرونا به هیچ وجه با کسی شوخی ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با اعلام اینکه آمارها نشان می‌دهد که میزان ابتلا به ویروس کرونا در سنین پائین بیشتر شده و میانگین سنین ابتلا در حال کاهش است، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال و حلول سال جدید و عید نوروز از مراجعه بی‌مورد به اماکن پرتجمع خودداری کنند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و حتما ماسک به صورت داشته باشند.

این مسؤول با اشاره به استفاده دو ماسک توسط مردم برای ایمنی بهتر و بیشتر از ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در این شهرستان ثابت نشده است.

رمضانی با بیان اینکه شهرستان آمل در شرایط استراتژیک و ورودی استان مازندران و شمال کشور جای دارد و این امر باعث شده تا نگرانی‌ها برای روزهای پایانی سال و ایام عید افزایش یابد، افزود: استفاده از ماسک‌های استاندارد، شستن دست و رعایت پروتکل‌ها میزان حفاظت و ایمنی را بالاتر می‌برد.

وی متذکر شد: فاصله اجتماعی یکی از مهمترین شاخصه‌هایی است که در اماکن عمومی، برخی بانک‌ها، دفاتر پیشخوان دولت، مراکز خرید و پاساژهای این شهرستان کمتر دیده می‌شود.

رمضانی با اعلام ضرورت قرنطینه و جداسازی افراد سالمند و دچار بیماری زمینه‌ای، خاطرنشان کرد: لازم است تا افراد کارمند و افرادی که دارای مشاغل پربرخورد با عموم هستند از تماس و مراجعه به سالمندان به شدت بپرهیزند.

وی با بیان اینکه دورهمی، دید و بازدید خانوادگی مهمترین عامل در انتقال ویروس کرونا در این شهرستان است، افزود: از دید و بازدیدها به شدت بپرهیزید و بازدیدها از اقوام بیشتر به صورت مجازی و تلفنی انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه هر پنج بیمارستان این شهرستان درگیر کرونا و بستری بیماران مبتلا به کووید 19 هستند، یادآور شد: ولی تعداد بستری‌های کرونایی در آمل نسبت به گذشته کاهش داشته است هرچند معتقدم با عدم رعایت پروتکل بهداشتی و عادی‌انگاری شاهد کاهش میزان بستری و سرپایی بیماران باشیم.

این مسؤول با اعلام اینکه هم‌اکنون نگران هستیم نکند تا دو هفته آینده وارد پیک چهارم شویم، ادامه داد: هرچقدر رعایت پروتکل‌ها افزایش یابد شاهد کاهش میزان بستری هستیم.

رمضانی با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد از آملی‌ها پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند، بیان کرد: ستاد کرونا در روزهای قرمز هر روز جلسه داشت و طی بازدیدهای مختلف از سوی شبکه بهداشت و درمان و بازدیدهای میدانی مشترک با اصناف، فرمانداری و دیگر نهادها روند نظارت انجام می‌شود.

وی افزود: هیچ محدودیت و تعطیلی در شهرستان مصوب نمی‌شود بلکه مصوبات و مجوزهای ابلاغ شده از سوی ستاد کرونای کشور برای اجرا به شهرستان ابلاغ می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه دو مورد مشکوک به ویروس کرونا در این شهرستان داشتیم، گفت: پس از انجام تست‌های مختلف و پاسخ آزمایشات، وجود کرونای انگلیسی در افراد منفی اعلام شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در روزهای اوج کرونا در پیک دوم تعداد ۴۵۰ بیمار بستری کووید۱۹ در این شهرستان داشتیم، بیان کرد: در زمینه احتمال وقوع پیک چهارم و کرونای انگلیسی در این شهرستان جلسات متعدد برگزار شد البته باید بدانیم هم مدت زمان ابتلا و هم شدت بیماری در کرونای انگلیسی بسیار بالا است و میزان مرگ و میر در آن زیاد است.

رمضانی با اعلام اینکه دو نوع تست سریع رپید و PCR برای مشخص شدن ابتلا به کرونا ویروس وجود دارد، گفت: دومین تست به صورت تشخیصی نهایی است.

 /۸۶۰۱۲/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.