پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حدود ۳۵۰ طرح عمرانی دهه فجر در روستاهای مازندران افتتاح می‌شود

0

مهدی رازجویان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : برای اجرای این طرح ها حدود ۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.
وی طرح های عمرانی و زیرساختی آماده افتتاح در دهه فجر امسال در روستاهای مازندران را شامل بهسازی و آسفالت راه روستایی ، سالن ورزشی ، مسکن محرومین ، گازرسانی و برق رسانی  نوسازی اراضی شالیزاری اعلام کرد.
وی اضافه کرد : در مجموع یک سوم از پروژه های عمرانی که در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان مازندران به افتتاح می شود، مربوط در جهت عمرانی و آبادانی در روستاها به بهره برداری خواهد رسید.
۴۰ پروژه عمرانی در شهرها
معاون استاندار مازندران گفت : همچنین در این ایام ۴۰ پروژه عمرانی و زیرساختی از محل اعتبار دولتی در شهرهای این استان با اعتباری  افزون بر یکهزار و ۷۲۰ میلیارد ریال به افتتاح می شود.
به گفته وی در مجموع در دهه فجر سال جاری حدود ۸۶۶ پروژه عمرانی ، زیرساختی ، اقتصادی و خدماتی با اعتبار حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان مازندران به بهره برداری می رسد.
رازجویان گفت : در این مدت ۴۶ پروژه عمرانی و زیرساختی نیز در مازندران کلنگ زنی می شود که برای تکمیل این پروژه ها حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
بر اساس آمار در دهه فجر سال قبل به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلانی حدود ۷۷۶ پروژه و اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بود.
آمار جمعیت استان مازندران  طبق آمار سرشماری سال ۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر بود که ۵۳ درصد از این جمعیت در ۵۸ شهر و ۴۷ درصد از جمعیت نیز در حدود سه هزار روستاهای این خطه شمال کشور سکونت داشتند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.