پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حدود هفت هزار معلول مازندرانی بسته حمایت دولت را دریافت کردند

0

جمال باقری نسامی روز دوشنبه در جمع گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود که تشخیص این که کدامیک از معلولان واجد شرایط دریافت بسته حمایتی دولت هستند، به صورت متمرکز از سوی سازمان بهزیستی کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه ممکن است در آینده جامعه هدف این بسته حمایتی در استان تغییر کند، گفت: اولویت اصلی پرداخت بسته حمایتی با معلولانی است که دارای ضریب نیازمندی بالاتری هستند.

بنا بر اعلام وزارت رفاه، سهم خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر نیز ۲۰۵ هزار تومان است.

سرپرست بهزیستی مازندران همچنین گفت که در حال حاضر از ۵۸ هزار و ۸۱۰ معلول جسمی و حرکتی تحت پوشش این نهاد در استان، ۳۶ هزار نفر از محل هدفمندی یارانه ها تحت حمایت قرار دارند و ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز مستمری ماهانه دریافت می کنند.

باقری با بیان اینکه ممکن است مبالغ پرداختی کفاف نیاز جامعه هدف بهزیستی را ندهد، افزود: هدف سازمان بهزیستی توانمند سازی جامعه هدف برای خودکفایی اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال پایدار معلولان بهزیستی است.

وی به قانون جامع حمایت از معلولان که سال گذشته در مجلس تصویب شد نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد سهم اشتغال معلولان در دستگاه‌های اجرایی بخوبی اجرایی شود.

سرپرست بهزیستی با بیان اینکه همواره شاهد حق‌کشی سهم استخدامی معولان در کشور و مازندران هستیم، گفت: با اجرای و عملیاتی شدن همین سهم ناچیز سه درصدی استخدامی دستگاه های دولتی، مشکلات بخش قابل توجهی از جامع هدف بهزیستی برطرف خواهد شد.

بهزیستی مازندران ۲۵۵ هزار مددجو دارد که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.