پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حدود نیمی از مطالبات مراکز درمانی دولتی مازندران پرداخت شد

0

دکتر محمد خورشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۶۴ میلیارد تومان از پرداختی ها بابت مطالبات مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران و ۱۴ میلیارد تومان نیز بابت مطالبات مراکز آزمایشگاهی و داروخانه های استان بوده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزارو ۳۰۰ موسسه دولتی و خصوصی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان مازندران هستند، اظهار داشت: پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی، آزمایشگاه و داروخانه های دولتی برای جبران کاهش نقدینگی است که تاثیر مثبتی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات و مسایل مالی در سازمان، نگاه تامین اجتماعی به حوزه درمان مثبت و تمام تلاش سازمان ارتقای کمی و کیفی درمان در سراسر کشور است.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران مراجعه مردم به مراکز درمانی دولتی طرف قرارداد با سازمان را چشم گیر توصیف کرد و بیان داشت: توقع داریم با توجه به شرائط منابع مالی کشور، مردم در گرفتن خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس نیاز واقعی مراجعه کنند.

دکتر خورشیدی به اهمیت مراجعه مردم به مراکز درمانی و گرفتن خدمات بهداشتی و دارویی اشاره کرد و گفت: اگر در انجام درمان برخی از بیماری ها در بیمارستان ها فرهنگ مراجعه واقعی نهادینه شود، مشکلات امکانات و تجهیزات پزشکی و دارویی بوجود نمی آید.
وی توضیح داد: بر پایه بررسی های صورت گرفته طی یک سال اخیر یک فرد ۱۵۰ بار و نفر دیگری ۴۵۰ بار به مراکز درمانی و بیمارستانی مدیریت درمان استان مازندران مراجعه داشته است.

وی گفت: در زمینه دریافت دارو و گرفتن خدمات غیر اورژانسی نظیر ام آر آی نیز شاهد استفاده از دستگاه خارج از ظرفیت روزانه هستیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: امیدواریم در شرائط حساس کشور مردم نسبت به قواعد و مقررات دریافت خدمات بهداشتی و درمانی توجه کنند.

استان مازندران دارای ۳۹ بیمارستان دولتی و غیردولتی با افزون بر ۴ هزار تخت و ۱۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاها است.

از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر معادل ۵۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

/ ‏۱۸۹۹/‏۶۹۹۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.