پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حجم گاز عبوری 22 میلیارد متر مکعبی در منطقه 9 عملیات انتقال گاز

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی منطقه ۹ عملیات انتقال گاز، مقدم بیگلریان اظهار کرد: حجم گاز تحویلی به استان‌های تحت پوشش این منطقه (گلستان، مازندران، گیلان) در سال ۹۸، حدود ۱۷/۵ میلیارد مترمکعب و حجم گاز انتقالی از منطقه که شامل فلوی عبوری از تاسیسات تقویت فشار گاز چلوند می‌باشد، در این مدت حدود ۴/۵ میلیارد متر مکعب بوده است.

وی افزود: بنابراین حجم گاز عبوری که شامل مجموع گازهای تحویلی به استان‌های شمالی و منطقه مجاور (منطقه۸) است، در سال ۹۸ حدود ۲۲ میلیارد متر مکعب است.

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز همچنین مجموع گاز تخلیه شده ناشی از تعمیرات خط و عملکرد تاسیسات در سطح منطقه را در سال ۹۸ را حدود ۲/۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و یادآور شد: گاز تخلیه شده در سال ۹۸ حدود ۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ که حدود ۹ میلیون متر مکعب بوده، کاهش داشته است.

بیگلریان دلیل این کاهش را بهینه سازی فرآیند پیگرانی و همچنین هماهنگی‌های صورت گرفته جهت کاهش فشار تخلیه در زمان عملیات خطوط لوله عنوان کرد و افزود: میزان خود اظهاری حجم گاز تحویلی به استان‌های تحت پوشش منطقه درسال ۹۸ به میزان ۷۱ میلیون مترمکعب بوده که این میزان در بازدیدها و پایش‌های مستمر از CGSهای تحت پوشش منطقه محقق شده است.

مدیر منطقه ۹ از تلاش‌ها و اقدامات موثر همه کارکنان منطقه اعم از عملیاتی و ستادی در راستای تحقق اهداف شرکت انتقال گاز ایران در انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره ور گاز طبیعی تشکر و قدردانی کرد.

 /۸۶۰۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.