حجم تولید محتوا در مازندران متناسب با نیازهای استانی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین حسینزادهنوری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به کار کمیته فضای مجازی دهه فجر در استان اظهار کرد: در حوزه تولید محتوا سه مدل عملیاتی، عمومی و کمیته پیشبینی شده است که برگزاری رویداد تولید بازی در استان مازندران را پیگیری کردیم که که با حضور نخبگان دانشآموزی در بحث انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تولید بازی میشود.
مسؤول کمیته فضای مجازی ستاد دهه فجر مازندران، خاطر نشان کرد: افراد شرکت کننده در این رویداد یک دوره آموزش کوتاه مدت آنلاین را تجربه کرده و پس از آن برنامهریزی برای برگزاری مسابقات انجام میشود.
وی ادامه داد :بازیهای لیگ دیجیتال طی رایزنیها با شهرستانها برگزار میشود و در این زمینه شهرداریها و شورا اعلام آمادگی کردند.
رئیس سازمان فضای مجازی سراج خاطر نشان کرد: به صورت مجزا برای مدارس اعزام مربی داشتیم و تا پایان بهمن ماه کارگاههای تولید محتوا برگزار کردیم.
وی همچنین از اعلام آمادگی این سازمان برای برگزاری دورههای آموزشی سواد فضای مجازی در استان با حضور اساتید برجسته کشوری خبر داد و گفت: برگزاری این دورهها منوط به همکاری مدیران و متولیان استانی است.
حسینزاده ادامه داد: در شهرستانهای مختلف دورههای آموزش فضای مجازی و سواد رسانهای برگزار میشود و در برخی از شهرها استقبال مناسب شده است.
حسینزاده با اعلام اینکه در استان مازندران بیشتر مصرف کننده فضای مجازی هستیم، گفت: نهایت تولید محتوا استان مربوط به کالاهای مصرفی و طنز است.
وی ادامه داد: شهرهای قائمشهر و آمل بیشتر درگیر تولید محتوا هستند و بیشتر در این شهرها تولید محتوا انجام میشود اما متناسب با نیازهای استانی نیست.
حسینزاده با اعلام اینکه هنوز مدیران ما درباره ماهیت فضای مجازی اطلاعات کافی ندارند،گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز داریم که مدیران آموزش و پرورش پای کار باشند.
وی ادامه داد: فضای مجازی بیشتر از اینکه تهدید باشد فرصت است اما برای فرصت سازی باید آموزش انجام شود.
رئیس سازمان سراج درباره آموزش فضای مجازی،گفت: رایزنی با متولیان امر در آموزش و پرورش انجام شده اما استقبالی مناسبی نشده است.
پایان پیام/ ۸۶۰۰۴/م