پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حال ۱۶ بیمار ناشی از مسمومیت مشروبات الکلی وخیم است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: ۱۶ بیمار از مسموم‌شدگان مشروبات الکلی با حال وخیم در بخش ICU بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

دکتر رسول ظفرمند در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در ۱۰ روز گذشته ۲۸۴ نفر به دلیل مسمومیت الکلی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و خدمات درمانی لازم ارائه شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۶۰ نفر به دلیل مسمومیت با مشروبات الکلی در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد بستری مسموم‌شدگان ناشی از مصرف الکل در بیمارستان امام رضا ‌آمل به تعداد ۶ نفر و بیمارستان طالقانی چالوس به تعداد سه نفر است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون که مسمومیت ناشی از مصرف الکل تقلبی در مازندران فراگیر شد، ۸۱ نفر از مسموم‌شدگان برای دفع سموم مجبور به انجام دیالیز شدند، گفت: بیشترین افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی براثر مسمومیت الکل تقلبی مربوط به بیمارستان‌های امام رضا ‌آمل به تعداد ۴۰ نفر و بیمارستان طالقانی چالوس به تعداد ۲۷ نفر بود.

این مسئول اضافه کرد:‌ ابتدا افراد مسموم به این ماده در بیمارستان‎های شهرستان‎های آمل و چالوس بستری شدند و پس از آن شهرستان های قائمشهر، ساری، ‌فریدونکنار، نوشهر و رامسر نیز به فهرست مسموم‌شدگان الکل تقلبی استان اضافه شد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.