پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حال و هوای شهر ساری با تبلیغات زشت و زیبای نامزدهای انتخاباتی شورای شهر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، در هفته منتهی به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اسلامی در  ۲۸ خرداد ماه، شاهد تغییر چهره شهر هستیم، فضای شهر پر شده از بنرهایی با تصاویر کاندیداها! با اینکه کرونا هم در میان خودنمایی می‌کند اما این حال و هوا ما را به‌یاد انتخابات دوره قبل شورای شهر اسلامی می‌اندازد.

شورای اسلامی شهر ساری، ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل دارد و به گفته فرماندار شهر ساری در مجموع ۳۴۲ داوطلب در ۶ شهر ساری، فرح‌آباد، هولار، فریم، آکند و کیاسر برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت‌نام کرده بودند که با انصراف ۱۲ نفر، صلاحیت ۲۳۸ داوطلب مورد تایید هیات‌های اجرایی و نظارت قرار گرفت و ۹۲ نفر نیز صلاحیتشان احراز نشد.

به جنوب شهر ساری منطقه بلوار کشاورز سری می‌زنیم، با موجی از تبلیغات و شلوغی مربوط به آن مواجه می‌شویم، ستادهای انتخاباتی، تصاویر و بنرها، پخش صدای موسیقی و سخنرانی و غیره در خیابان‌های این منطقه اینجا را به یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های تبلیغات انتخاباتی مرکز استان تبدیل کرده است..

پل‌های عابر پیاده میزبان تصاویر کاندیداها شده است، برخی از بنرها و عکس‌ها به درخت بند شده، بعضی دیگر به دیوارهای کهنه و فرسوده چسبانده شدند، عده‌ای از صبح تا شب در ستاد مشغول فعالیت و مرتب‌سازی هستند، در گوشه‌ای از خیابان با حجم زیادی از بنرهای پاره شده روبرو می‌شویم که حکایت از نارضایتی دارند… 

به مسجد شکوهی ” همان مسجد معروف که با حضور موجی از مردم در انتخابات همراه است و البته حواشی خاص خودش را دارد”  که نزدیک می‌شویم تبلیغات رنگ بیشتری به خود می‌گیرند… اما بیشترین صحنه‌ای که به چشم می‌خورد عکس‌های پاره شده یا کنده شده از در و دیوارها است..

در قسمت دیگری از این منطقه افراد سرشناس بازار بنری حاوی تصاویر خودشان نصب کردند و از خود به‌عنوان تازه‌نفس‌های شهر یاد کردند.

تصویر یک کاندیدا روی صندوق صدقات نظرمان را جلب کرده بود، کاش شهرمان در جایگاهی بود که دیگر نیازی به نصب این صندوق ابتدای هر کوچه نبود، ولی اینطور نیست اینجا اوضاع اقتصادی مردم قشر ضعیف و نیز متوسط هم وخیم است.

مردم شهرمان می‌گویند در دوره قبل شاهد اختلاس و رانت‌خواری اعضای شورای شهرمان بودیم در حالی که ما با فقر دست و پنجه نرم می‌کردیم، کوچه‌های فرسوده، دیوارهای بی‌رنگ و رو، خیابان‌های قدیمی و ظاهر مردم اینجا خبر از فقر می‌دهد.

اینجا در ستادهای انتخاباتی حضور جوانان بیکار به‌چشم می‌خورد برخی برای سرگرمی وقت‌شان را تلف می‌کنند، کاش افرادی که احراز صلاحیت شدند خودشان را کمی در کنار مردم حس کنند و به بررسی مشکلات‌شان بپردازند.

ناگفته نماند پای گرانی‌ها به عرصه تبلیغات هم رسیده طوری که کاندیداها برای چاپ کاغذ صرفه‌جویی می‌کنند، چرا که دیگر شاهد پخش عمده کارت و بنر تبلیغات از جانب طرفداران نامزدهای شورای اسلامی شهر نیستیم.

مشاهده تصاویر بانوان کاندیدا در کنار آقایان نیز دیده می‌شود، امید است آن که چنانچه پای بانویی به شورای شهر باز شد فکری برای این قشر از زنانی که به‌ناچار وارد بازار کار شدند بکند.

وقتی با مردم حرف می‌زنیم خوب می‌فهمیم که این مردم با عشق به رهبری و شهدا پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد، تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار رهبر انقلاب دیده می‌شود.

نامزدهای انتخاباتی به‌جای رقابت به یکدیگر از همین الان به خودشان قول بدهند وقتی وارد صحن  شورا شدند نظرشان جلب زرق و برق‌ها نشود، تلاش کنند تا دردی از مردم دوا کنند، آن عده که سعی کردند با رانت وارد شوند بدانند که با ورود در مسیر نادرست هرگز موفقیت را از آن خود نخواهند کرد.

حس و حال مردم از در و دیوارهای شهر پیداست، مردم در انتظار دمیده شدن روح تازه و دلسوزانه هستند، نکند این بنرها جز سنگینی چیزی نداشته باشند، نامزدها تامل کنند، نگذارند اوضاع بدتر شود…

به گزارش فارس؛ خبرها حاکی از آن است که کاندیداها برای تبلیغات هزینه‌های زیادی صرف می‌کنند، امید آن‌که این‌ها را بعدا از جیب مردم بازپس نگیرند.

 /۸۶۰۴۸/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.