پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حاشیه‌هایی که به صلاح ووشو نیست!/ ماجرای لغو مجمع چیست؟

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی| ووشو یکی از هیأت‌هایی است که این روزها با سرپرست اداره می‌شود و با حواشی عجیبی هم رو به رو شده است.

انتظار ووشویی‌ها برای اینکه رئیس خود را بشناسند ادامه خواهد داشت؛ مجمع روز گذشته برای انتخاب پنج رئیس هیأت شهرستان که در مجمع نهایی حق رای دارند؛ به وقت دیگری موکول شد آنهم به دلایل عجیب!

آملی‌ها میزبان بودند ولی نوبت مجمع بعدی مشخص نیست. علت اصلی لغو، داستان غریبی است که مهدی خلیلی سرپرست هیأت استان توضیح می‌دهد.

مهدی خلیلی سرپرست هیأت ووشو مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری در خصوص آخرین وضعیت این رشته، اظهار کرد: استان‌های دیگر از قهرمانان ما استفاده می‌کنند و ورزشکاران ما به دلایلی از ووشو و هیأت استان فاصله گرفته‌اند. باید برای جذب و نگهداشت آنها تلاش و از تمام ظرفیت‌های قهرمانان سابق و فعلی خود استفاده کنیم.

وی افزود: در صورت انتخاب شدن در مجمع ووشو استان یکی از برنامه‌های ما این است که تالوی مازندران را زنده کنیم چرا که تک‌ستاره‌هایی در این بخش داریم اما در کل، مازندران در تالو ضعیف است.

سرپرست هیأت ووشو مازندران با اشاره به اینکه باید بتوانیم پشتوانه‌سازی کنیم، افزود: اگر عرفان آهنگریان و سایر قهرمانان این رشته خداحافظی کنند پشتوانه‌ای برای جایگزینی این عزیزان نداریم. استعدادهای خوبی داریم و باید در مدارس و روستاها به کشف این استعدادها بپردازیم تا هم باعث ارتقای ووشو شود و هم به بتوانیم آموزش ووشو را همگانی کنیم و در بحث قهرمانی از آنان استفاده کنیم.

خلیلی ادامه داد: مورد دیگر افزایش دانش علمی داوران ووشو است چرا که چندین سال است فقط تعداد معدودی از داوران ما در مسابقات کشوری قضاوت می‌کنند و ارتقایی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: مورد بعدی با کمک بخش‌های خصوصی، ساخت خانه ووشو است. این موضوع چون هزینه زیادی را در بر می‌گیرد هیات به تنهایی قادر نیست از پس آن بر بیاید و باید با کمک بخش‌ خصوصی این اقدام صورت گیرد. در چمستان ساخت خانه ووشو در حال انجام است که ما تاتامی آن را تهیه کرده‌ایم.

این مسؤول در خصوص حواشی مجمع انتخابات هیأت ووشو استان گفت: ما در سه ماهه نخست نتوانستیم مجمع را برگزار کنیم و در سه ماهه دوم تلاش کردیم که مجمع را برگزار نمائیم. سه کاندیدا ثبت‌نام کرده‌اند و منتظر تائید صلاحیت از سوی مراجع نظارتی هستند.

خلیلی افزود: قرار بود روز گذشته مجمع انتخابات رؤسای شهرستان‌ها در آمل برگزار شود که بنا به دلایلی، لغو شده است.

وی ابلاغ مدت‌دار را دلیل اصلی لغو مجمع دانست و گفت: اتفاقی که رقم خورده بدین دلیل است که اداره کل ورزش و جوانان مازندران بررسی‌هایی را درباره چگونگی صدور احکام رؤسای هیأت‌های شهرستان‌ها داشته باشد. متاسفانه ۱۶ شهرستان وضعیت نامشخصی داشتند چون احکامی که دریافت می‌کردند مدت‌دار بود و از نظر منطقی و قانونی این اتفاق درست نیست.

سرپرست هیأت ووشو مازندران افزود:  رئیس سابق احکام‌ را مدت‌دار صادر کرده که خلاف است و اداره کل ورزش و جوانان مازندران در حال بررسی است که چگونه ممکن است فقط پنج رئیسی که در مجمع قبلی رای داده‌اند، این بار هم حق رای دارند و ۱۶ شهرستان بلاتکلیف و فاقد حکم مشخص بوده‌اند. اکنون رؤسای هیأت‌های شهرستانی از مسؤولان می‌پرسند که چرا حکم‌شان قانونی نبوده و کارهایی که انجام داده‌اند به‌عنوان رئیس ولی بدون مستند قانونی صورت گرفته است؟

وی ادامه داد: برای همین مجمع لغو شد تا اداره کل ورزش و جوانان احکام روسای هیأت شهرستان‌ها را بررسی کند. متاسفانه اعضای هیأت فعالیت داشتند ولی هیچ حکمی در طول این مدت نداشتند.

خلیلی در خصوص زمان دقیق برگزاری مجمع هیأت ووشو گفت: هنوز تاییدیه کاندیدا نیامده و ابتدا باید اعضای ۵ نفره مجمع شهرستانی مشخص شود و بعد بلافاصله می‌توانیم مجمع اصلی را برگزار کنیم.

به گزارش فارس، رئیس پیشین هیأت ووشو که مستعفی است علیرضا قهاری نام دارد که احکام ریاست را با قید زمان صادر کرده که خلاف است؛ با این حال ووشو باید هر چه زودتر مجمع خود را برگزار و رئیس خود را بشناسد به ویزه حالا که وحدتی آشکار دارد!

 /۸۶۰۵۹/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.