پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حاجی منوچهری: پزشکی قانونی392 هزار متر مربع کمبود فضای فیزیکی دارد

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا حاجی‌منوچهری صبح امروز در جلسه شورای عالی قضایی استان مازندران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تحول اساسی در کشور و حتی جهان ایجاد کرده است.

وی گفت: امام راحل با سیره خودشان روحیه خودباوری را به مردم ما منتقل کردند این موضوع در عرصه‌های مختلف مشاهده شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی پزشکی قانونی کشور خاطر نشان کرد: باید بتوانیم راهی که گذشتگان و بزرگان برای ما هموار کردند به گونه‌ای مناسب اقدام کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه پزشکی قانونی در کل کشور در حال حاضر با ۳ هزار و ۵۹۰ نفر نیروی انسانی که ۸۵۰ نفر پزشک که ۲۰۰ نفر پزشکان متخصص به عنوان بازوی کارشناسی قوه قضائیه هستند.

حاج منوچهری با اعلام اینکه با افتتاح سه پروژه در استان مازندران ۶۰ درصد به عیان فضای فیزیکی و ۸۰ درصد به عرصه فیزیکی پزشکی قانونی مازندران اضافه می‌شود، گفت: بابت پروژه مرکز استان از ابتدا تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است که فاز اول هفته قوه قضائیه به بهره‌بردرای رسیده و فاز دوم به مساحت ۳ هزار متر امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه وضعیت مازندران از حد متوسط کشوری فاصله می‌گیرد، در حال حاضر ۵۱ درصد فضای فیزیکی ما تملیکی است و ۴۹ درصد اجاره‌ای است و ۳۹۲ متر مربع کمبود فضای فیزیکی داریم.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران، وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای احیا اسلام در کشور با شروع انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای عدالت استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه به حساسیت کار پزشکی قانونی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: نظارت کارشناسی پزشکی قانونی در صدور حکم بسیار اثر گذار است.

وی با اعلام اینکه پزشکی قانونی نیاز به توجه ویژه وجود دارد، افزود: باید زمینه تقویت زیرساخت‌های پزشکی قانونی را فراهم کنیم.

اکبری ادامه داد: باید زمینه تقویت این سازمان در استان به جهت نیرو و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و خدمات پزشکی قانونی بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای سرعت در رسیدگی پرونده‌ها، گفت: نقش پزشکی قانونی در این زمینه بسیار اثرگذار است.

 /۸۶۰۰۴/ج

 

 

 




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.