پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جولان ویروس آنفلوآنزا در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، همه ساله با شروع فصل پاییز درباره بیماری‌های فصل سرما ازجمله آنفلوآنزا هشدار داده می‌شود، بیماری که تا پیش از شیوع ویروس کرونا آنقدر بااهمیت نبود و با رعایت مسائل بهداشتی و استراحت چند روزه نگرانی‌اش برطرف می‌شد اما با آمدن کرونا آنفلوآنزا هم آن رویش را نشان داد.

این روزها که کرونا فروکش کرده شاهد افزایش موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در استان مازندران هستیم، به‌طوری‌که مراکز درمانی استان پر است از بیمارانی که با علائم این بیماری مراجعه می‌کنند.

درحالی شاهد افزایش شمار مبتلایان به ویروس آنفلوآنزا در استان مازندران هستیم که مسوولان بهداشتی بر شیوع آن و همچنین ضرورت واکسیناسیون در بین گروه‌های پرخطر تاکید کردند.

رضا صفری عربی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: با توجه به شرایط فصلی، موارد ابتلای آنفلوآنزا نسبت به سابق بیشتر شده، اما روند بیماران مبتلا بستری شده هنوز افزایشی نشده و روند ثابتی دارد.

وی با اعلام اینکه درصد بیماران سرپایی رو به افزایش است، افزود: توصیه می‌شود بیماران به محض شروع علائم خود را از دیگران جدا کرده، استراحت کرده و مایعات بیشتر استفاده کنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: استفاده از ماسک در محیط‌های تجمعی و پرهیز از دست دادن مورد تاکید است.

صفری با تاکید بر اینکه داروهای ضد بیماری آنفلوانزا موجود است و کمبودی نداریم، گفت: در صورت هرگونه علائم سرماخوردگی، تب، بدن درد و ….باید به پزشک مراجعه شود و علاوه بر آنفلوانزا از نظر کووید هم بررسی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک یا سرم تزریقی بی‌فایده بوده و توصیه نمی‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ/ض


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.