پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جوجه‌ریزی 12 میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران/آرین در رتبه نخست

0

 مسعود احمدی‌حاجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، از جوجه‌ریزی ۱۲ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۳۹۹ قطعه‌ای در ۷۱۵ مرغداری گوشتی مازندران در یک‌ماهه اخیر خبر داد.

وی گفت: ۴۹ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۲۲۵ قطعه جوجه گوشتی در کارخانجات جوجه‌کشی و ۳۲ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۸۱ قطعه جوجه گوشتی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان تولید شد که ۱۲ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۳۹۹ قطعه آن در مرغداری‌های گوشتی استان جوجه‌ریزی و بقیه معادل ۶۱.۴ درصد به سایر استان‌ها ارسال شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از این تعداد جوجه‌ریزی۲۳ هزار و ۱۵۲ تن گوشت سفید در استان تولید که ۷ هزار تن آن در داخل استان توزیع و  ۶۹ درصد مابقی به خارج  استان به ویژه استان تهران ارسال شود.

وی با بیان اینکه نژاد آرین با ۵ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۴۰ قطعه جوجه‌ریزی در ۳۵۲ واحد مرغداری گوشتی با ۴۰.۱ درصد، بیشترین میزان جوجه‌ریزی  و رتبه اول را در استان به خود اختصاص داد، تصریح کرد: یک میلیون و ۷۰۹ هزار و ۴۰۰ قطعه از جوجه‌ریزی‌های انجام شده در بهمن ماه امسال مربوط به نژاد آپلاس، ۴ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۶۵۹ قطعه  نژاد راس و یک میلیون و ۷۹۱ هزار و ۶۰۰ قطعه نژاد کاب بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.